در گفت و گو با پانا

فرماندار جلفا: پروژه انتقال آب ارس به تبریز به 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

لزوم نصب دستگاه شناسائی مواد مخدر و منفجره در منطقه مرزی جلفا

تبریز (پانا) - فرماندار جلفا گفت: پروژه انتقال آب ارس به دشت های هادیشهر، گلفرج و تبریز یکی از مهم ترین پروژه های کشوری است که در حال انجام است و تا کنون بیش از 600 میلیارد تومان هزینه شده است و برای اتمام به 600 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

کد مطلب: ۹۲۶۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار جلفا: پروژه انتقال آب ارس به تبریز به 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

صادق احمدی در گفت و گو با خبرنگار پانا بیان کرد: شهرستان جلفا یکی از شهرستان های بنام در حوزه مشارکت اجتماعی است و از 62 هزار نفر جمعیت شهرستان، بیش از 110 نفر در حوزه خیرین مشارکت دارند.

وی ادامه داد: شهرستان مرزی جلفا در ساخت مدارس خیرساز پیشرو است و در حال حاضر در 4 روستا و حوزه شهری نیز خیرین مدرسه ساز مشغول احداث مدرسه هستند.

فرماندار جلفا گفت: مدرسه خیر ساز روستای اشتبین 50 درصد رشد فیزیکی دارد و مدرسه روستای ایری در حال اتمام است و در هفته دولت شاهد افتتاح و بهره برداری این مدارس خواهیم بود.

احمدی با بیان این که تعدادی از مدارس روستایی و شهری که تخریبی هم هستند، خالی و بلا استفاده هستند، افزود: با توجه به این که در سال رونق تولید هستیم و سیاست های ابلاغی دولت نیز تاکید بر رونق تولید و اشتغال دارد به همین دلیل یکی از مکان هایی که می تواند در این راستا به ما کمک کند همین مدارس بلااستفاده هستند و می توانیم از این مدارس برای رونق تولیدی شهرستان استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه بر اساس اعلام نظر آموزش و پرورش، این مدارس را فقط می توان برای فعالیت های فرهنگی مورد استفاده قرار داد ولی امیدوارم با مذاکراتی که با مدیر کل محترم آموزش و پرورش داشتیم، بتوانیم این مدارس را در اختیار دهیاران و سرمایه گذاران قرار دهیم.

فرماندار جلفا تصریح کرد: در روستای زاویه که مشکلی در بخش تولید پیش آمده بود خواستیم تا مدارس بلااستفاده را برای رونق تولید مورد استفاده قرار دهیم که متاسفانه بر اساس بخشنامه موجود این امکان فراهم نشد.

احمدی گفت: در حال حاضر، چهار مدرسه تخریبی در شهرستان داریم که باید این مدارس هرچه زودتر مرمت و یا بازسازی شوند و مدرسه مسکن مهر شهرستان نیز تخریبی است که با اداره راه و شهرسازی در این خصوص مذاکره کرده ایم.

وی بیان کرد: یکی از مهم ترین پروژه های حوزه آموزش و پرورش شهرستان، پروژه استخر فرهنگیان در جنوب هادیشهر است که از خیرین مدرسه ساز برای احداث کمک گرفته ایم.

خودکشی یکی از آسیب های اجتماعی مهم شهرستان جلفا

فرماندار جلفا در خصوص پدیده کودک همسری گفت: این موضوع، یک آسیب اجتماعی است که بر اساس آداب و سنن در برخی مناطق کشور شاهد آن هستیم که باید علل آن بررسی و برنامه ریزی لازم انجام گیرد و خوشبختانه در شهرستان جلفا، آمار رسمی ثبت شده برای کودک همسری نداریم و اگر هم چنین موضوعی در منطقه باشد به صورت موردی است.

احمدی ادامه داد: متاسفانه خودکشی یکی از آسیب های اجتماعی مهم در این شهرستان است که تحقیق و پژوهش نیز در این زمینه شروع شده است و این آسیب می تواند علل مختلفی چون مسایل عاطفی، خانوادگی و حتی ارثی داشته باشد.

وی افزود: شاید به عنوان یک منطقه اقتصادی یکی از علل اصلی خودکشی، مسایل اقتصادی باشد ولی متاسفانه خانواده ها علت اقدام به خودکشی را نمی گویند تا در مورد علل آن، بیشتر تحقیق کنیم.

راه اندازی کمپ ترک اعتیاد به همت بخش خصوصی

فرماندار جلفا بیان کرد: در شهرستان، کمپ ترک اعتیاد نداشتیم که سال گذشته به همت بخش خصوصی راه اندازی شد.

انجام اقدامات لازم برای نصب دستگاه ایکس ری در منطقه مرزی جلفا

احمدی گفت: جلفا، شهرستان مرزی است و امکانات خاصی چون دستگاه ایکس ری نیاز دارد که یکی از مهمترین تجهیزات مورد نیاز جهت شناسائی مواد مخدر و مواد منفجره داخل کیف و چمدان است که حتما باید در مرز نصب باشد و بیش از 80 درصد اقدامات برای این کار صورت گرفته است.

انتقال آب ارس به دشت های هادیشهر، گلفرج و تبریز از پروژه های مهم کشوری

وی در ادامه گفت: یکی از پروژه های اصلی این منطقه، اجرای 10 کیلومتر از راه اصلی جلفا مرند تبریز است که پی گیر این موضوع هستیم ومهم ترین پروژه در حوزه کشاورزی نیز، انتقال آب ارس به دشت های هادیشهر، گلفرج و تبریز است.

فرماندار جلفا با بیان این که در انتقال آب شرب به تبریز، 32 شهر و روستا در مسیر قرار گرفته اند، ادامه داد: این پروژه یکی از مهم ترین پروژه های کشوری است که در حال انجام است و تا کنون بیش از 600 میلیارد تومان هزینه شده است و برای اتمام 600 میلیارد تومان دیگر نیاز است و بر اساس پی گیری های دولت و نمایندگان شهرستان امیدواریم هرچه زودتر شاهد افتتاح و بهره برداری این طرح با شیم.

تونل های سه دهنه سیه رود و جلفا عامل تسهیل در تردد گردشگران

احمدی بیان کرد: تونل های سه دهنه سیه رود و جلفا جزو پروژه های ناقص شهرستان است که دو دهنه آن تکمیل شده و یک دهنه هنوز ناقص است و امیدواریم هرچه زودتر تکمیل شود،چون شهرستان جلفا، منطقه گردشگرپذیری است و اگر این تونل ها تکمیل شوند سبب تسهیل در تردد گردشگران و کاهش تصادفات خواهد بود.

پرداخت 24 میلیارد تومان وام اشتغال زایی توسط بانک های عامل

وی گفت: یکی دیگر از مهم ترین پروژه شهرستان، بحث اشتغال است که از محل تسهیلات روستایی و عشایری و صندوق توسعه ملی ابلاغ شده است و 70 پروژه در شهرستان به بانک های عمل معرفی و تا کنون 24 میلیارد تومان پرداخت شده است که برای 700 نفر اشتغال ایجاد شده و 17 میلیارد تومان نیز در مرحله پرداخت است.

حفر 40 حلقه چاه برای پرورش آبزی در جلفا

فرماندار جلفا گفت: برخلاف کمبود آب در کشور در شهرستان جلفا به برکت وجود روخانه ارس و بر اساس سند توسعه شهرستان، 40 حلقه چاه برای پرورش آبزی داریم که اشتغالزایی خوبی داشته است.

احمدی ادامه داد: مهم ترین پروژه آبزی پروری منطقه، پروژه آذرآباد جویان ارس با 30 هکتار و 60 واحد آبزی پروری است که از مهم ترین مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار