مشاور سرپرست آموزش و پرورش: مدرسه یک هویت یکپارچه است

مددی: برنامه درسی اصل و محور است

تهران (پانا) - نشست مدیرکل و شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با روسای مناطق 21 گانه شهرستان های استان تهران در سالن آیت الله هاشمی رفسنجانی این استان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۶۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مشاور سرپرست آموزش و پرورش: مدرسه یک هویت یکپارچه است

مددی مشاور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین در نشست مدیران مناطق شهرستان های استان تهران گفت: در سند تحول با یک چرخش عظیم از برنامه های پراکنده و جزیره ای به سمت برنامه های راهبردی و تجمیع شده روبرو خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه یکی از عارضه های آموزش وپرورش ساختار اداری منفک و پراکنده می باشد ، اظهار داشت: هنوز به یک الگوی سازمانی واحد، متمرکز و مطلوب در ساختار آموزش و پرورش دست نیافته ایم .

مددی مدرسه را یک هویت یکپارچه دانست و افزود: ساختار نظام آموزشی و فرایند برنامه ریزی اجرایی ما باید به شکلی همسو و در یک راستا حرکت کنند تا به اهداف مورد نظر دست یابند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مدرسه در منطقه باید با یک روح واحد مواجه باشد نه یک سری واحدهای پراکنده ، تصریح کرد:هماهنگی در اجرای برنامه ها، تجمیع بر اساس دوره های تحصیلی، رعایت منطق زمانی و اصل تلفیق از جمله فرایند هایی است که در سند تحول بنیادین به آن توجه ویژه شده است.

او با اشاره به اینکه در تلفیق ، هویت واحدی از بین می رود تاکید کرد: در برنامه های معاونت های مختلف باید با این رویکرد حرکت کنیم که یک ساختار واحد، جامع و هدفمند مورد توجه باشد نه یک ساختار پراکنده و منفک از هم .

مددی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تدوین کتب جدید باید بر اساس رویکردهای جدید شکل گیرد، گفت: باید در آموزش و پرورش تلاش کنیم تمام برنامه ریزی ها حول برنامه درسی صورت گیرد.

وی برنامه درسی را اصل و محور اصلی دانست و افزود: نباید فراموش کنیم بقیه برنامه ها پشتیبانی برنامه درسی رابر عهده دارند و سیاست گذاری اصلی از فرایند برنامه درسی آغاز می شود .

مددی با تاکید بر اینکه برنامه درسی تنها کتاب نیست ، یادآور شد: همگی عوامل و معاونت های مختلف باید باید با طراحی فعالیت هایی برنامه های درسی را در بستر کارگاهی به ظهور برسانند و در حقیقت مکمل برنامه درسی باشند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره با اینکه منطقه در آموزش و پرورش حلقه وصل نظام اجرایی با مدرسه است ، تاکید کرد: نیازهای عمومی مدارس باید در منطقه شناسایی و بومی سازی گردد.

او نقش منطقه در ساختار آموزش و پرورش را بسیار راهبردی دانست و افزود: منطقه با کشف و شناسایی نیازهای عمومی مدارس و حرکت در مسیر دستیابی و برآوردن این نیازها نقش کلیدی ایفا نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار