رخشانی‌مهر: 3 هزار کلاس درس تا پایان امسال مرمت و بهسازی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از وجود هفت هزار و ۶۴۰ پروژه نیمه تمام در کشور و نیاز به ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۵۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر: 3 هزار کلاس درس تا پایان امسال مرمت و بهسازی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر دیروز در حاشیه بازدید از شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب به تامین اعتبار در سال ۹۷ و تخصیص اعتبارات بیش از ۱۱۰ درصدی از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره کرد و گفت: «تخصیص مطلوب اعتبارات سبب شده که پروژه‌های نیمه‌تمام این سازمان پس از چندین سال غیرفعال بودن، مجدد فعال شوند. با توجه به کمبود اعتبار، برخی پروژه‌ها سرعت لازم را نگرفته‌اند که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که برای امسال انجام شده و اعتبارات ویژه‌ای که برای سازمان نوسازی مدارس در نظر گرفته شده است، بتوانیم به پروژه‌های نیمه تمام سرعت دهیم.»

او ادامه داد: «پروژه‌های نیمه‌تمام ماهیت ورزشی، پرورشی و آموزشی دارند، در دل پروژه‌های آموزشی، پروژه‌های ورزشی و پرورشی گنجانده شده است. امسال ردیف اعتباری‌ برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سازمان نوسازی مدارس و انتشار یک هزار میلیارد تومان اوراق برای تکمیل پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی در نظر گرفته شده است که این موضوع در پروژه‌های پرورشی و ورزشی سال گذشته در این ردیف نبود ولی امسال اضافه شده است.»

رخشانی‌مهر افزود: «هفت هزار و ۶۴۰ پروژه نیمه تمام وجود دارد که برای تکمیل آن‌ها ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. در سال گذشته دو هزار و ۴۰ پروژه تکمیل و ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس درس با اعتبار دو هزار میلیارد تومان احداث شده است. در سال جاری نیز 2 هزار و ۴۱۵ پروژه تکمیل و ۱۲ هزار و ۵۳ کلاس درس با اعتباری حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ساخته شد و تا پایان امسال نیز سه هزار کلاس درس مرمت و بهسازی می‌شود.»

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: «انتظار می‌رود با این کار پروژه‌های ورزشی سرعت بیشتری یابد و یکی از پروژه‌هایی که باید در دستور کار قرار گیرد پروژه نیمه‌تمام استخر جغتای است. از ابتدای امسال تعداد زیادی پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی داشته به اتمام رسیده است، با تامین اعتبار و برنامه‌ریزی که انجام شده استخر جغتای تا یک سال و نیم آینده به بهره‌برداری می‌رسد و اعتبار مورد نیاز برای این استخر ۶۰‌ میلیارد ریال است.»

جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس

او یکی دیگر از اولویت‌های سازمان نوسازی مدارس را جمع آوری بخاری‌های نفتی اعلام کرد و گفت: «بخاری‌هایی که امکان حذف را دارند باید کنار گذاشته شوند، برنامه‌ریزی می‌کنیم که زیرساخت‌های سوخت گاز را به داخل مدارس منتقل کنیم تا بخاری‌های نفتی غیراستاندارد را که برای دانش‌آموزان خطرساز است، حذف کنیم. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تخصیص اعتبار مناسب دولت به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سال گذشته بسیاری از طرح‌های نیمه تمام فعال شدند و این سیاست در سال جاری نیز ادامه می‌یابد.»

رخشانی‌مهر ادامه داد: «سرانه میانگین فضاهای فیزیکی به ازای هر دانش‌آموز در ۳۱ استان کشور 2.5 مترمربع است که نسبت به سرانه قبل از انقلاب که 1.5 مترمربع بود با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی افزایش چشمگیری یافته است. تلاش می‌شود ۱۱ استان کشور را که زیرخط میانگین هستند از جمله استان‌های سیستان و بلوچستان، البرز و حتی تهران را به خط میانگین نزدیک کنیم. با برنامه‌ریزی به عمل آمده امید می‌رود تا پایان دولت دوازدهم سرانه برخی از این استان‌ها را از خط میانگین بالاتر ببریم.»

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: «با میانگین 2.5 مترمربع حدود ۳۰ درصد فضاها فرسوده و نیازمند تخریب و بازسازی است که در حال برنامه‌ریزی هستیم تا فضاهای مناسبت‌تری جایگزین شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار