جزییات تفاهم‌نامه ایران و ارمنستان؛

راه‌اندازی خط سوم تبادل انرژی الکتریکی بین ایران و ارمنستان

وزیر نیرو ضمن تشریح جزییات تفاهم‌نامه منعقد شده بین ایران و ارمنستان از راه‌اندازی خط سوم تبادل انرژی بین دو کشور خبر داد و گفت: این خط حداکثر تا پایان سال ٢٠٢٠ به مدار می‌آید و با کامل شدن آن ظرفیت تبادل برق بین دو کشور به بیش از ۱۰۰۰ مگاوات می‌رسد.

کد مطلب: ۹۲۵۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایسنا، رضا اردکانیان در نشست رسمی شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان با بیان این‌که سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان بر توسعه روابط با کلیه کشورها بویژه کشورهای همسایه و منطقه استوار است، گفت: یقیناً روابط خوب سیاسی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان موجب می‌شود که همگرایی بیش‌تری نیز در کشورهای منطقه ایجاد شود.

وی با اشاره به شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان، اظهار کرد: این اجلاس را در شرایطی برگزار می‌کنیم که روابط دو کشور همسایه، بسیار دوستانه و در سطح عالی است و ماه‌های اخیر شاهد تبادل هیأت‌های عالیرتبه از جمله دیدار نخست وزیر محترم ارمنستان از تهران و توافقات ارزشمند فیمابین در این سفر بوده‌ایم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه پتانسیل همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور بسیار بیشتر از حجم کنونی است، عنوان کرد: در حال حاضر همکاری‌ها متناسب با روابط صمیمانه دو کشور دوست و همسایه با آن سابقه تاریخی و پیوندهای مستحکم اجتماعی دو ملت نیست.

وی افزود: در نتیجه ما به عنوان مسئولان کمیسیون مشترک دو کشور، وظیفه خطیری در به بار نشاندن این ظرفیت‌ها و گسترش روابط در تمامی ابعاد بر عهده داریم.

به گفته وزیر نیرو، وزارت نیرو از زمان برعهده گرفتن مسئولیت کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان از اجلاس دهم به بعد، برنامه‌ریزی و تلاش فراوانی برای توسعه همکاری‌های دو کشور به عمل آورده تا با همکاری دیگر دستگاه‌های ایرانی و به واسطه موقعیت کشور ارمنستان در جغرافیای سیاسی منطقه اوراسیا و استعدادها و ظرفیت‌های این کشور، موضوعات توافق شده در خلال اجلاس کمیسیون‌های مشترک را پیگیری و عملی کند.

اردکانیان ادامه داد: وزارت نیرو تاکنون اقدامات مثبتی از قبیل اجرای خط سوم انتقال برق، تفاهم برای ایجاد کریدور چهار جانبه برق شمال- جنوب، توافق برای همکاری در زمینه کریدور جاده‌ای و ریلی، توسعه همکاری‌های بهداشتی، هماهنگی برای برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های متعدد تجاری - اقتصادی، توسعه همکاری‌های گمرکی، فرهنگی و علمی و پژوهشی را به عمل آورده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار