همکاری های اقتصادی اردبیل و وان ترکیه گسترش می یابد

اردبیل (پانا) - گسترش همکاری های ۲ جانبه اقتصادی استان اردبیل و استان وان ترکیه در جریان سفر هیات تجاری و صنعتی ترکیه ای به اردبیل مورد بررسی قرار گرفت.

کد مطلب: ۹۲۵۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
همکاری های اقتصادی اردبیل و وان ترکیه گسترش می یابد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل در نشست مشترک با هیات ترکیه‌ای گفت: هیأت تجاری و صنعتی وان ترکیه با ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان آشنا شدند و ۲ طرف بر افزایش مبادلات تجاری و سرمایه گذاری‌های صنعتی تاکید کردند .

محمد اهلی نقش شهرک‌های صنعتی در توسعه و پیشرفت صنایع کوچک و متوسط کشور را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی پس از اخذ و تملک زمین مورد نیاز، نسبت به تأمین زیرساخت‌ها و امکانات لازم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدام نموده و سپس زمین مورد نیاز را با شرایط آسان در اختیار متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی قرار می‌دهد .

او یکی از صنعت‌های شاخص استان را صنایع تبدیلی بیان کرد و گفت: این استان به لحاظ موقعیت آب و هوایی مناسب و بخش کشاورزی، از ظرفیت‌های بالقوه ای برای سرمایه گذاری برخوردار بوده و این شرکت آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران داخلی و خارجی است .

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزاری تورهای صنعتی، اجرای خوشه‌های صنعتی، راه اندازی کلینیک کسب و کار، مبادلات پیمانکاری فرعی، صندوق ضمانت سرمایه گذاری و معافیت‌های مالیاتی را از جمله حمایت‌های صورت پذیرفته از صنایع کوچک و متوسط توسط شرکت شهرک‌های صنعتی ذکر کرد .

اهلی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با واگذاری زمین مناسب به صورت اقساط بلند مدت و با قیمت و تسهیلات مناسب و با ایجاد امکانات و تأسیسات زیربنایی اولیه از جمله ایجاد تصفیه خانه‌های صنعتی، مراکز خدماتی، ایستگاه‌های آتش نشانی، راه دسترسی، خیابان کشی و آسفالت معابر، مخابرات، آب، برق و گاز آماده کمک به استقرار سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی استان است .

ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل هم در این نشست از افزایش تعاملات تجاری با کشورهای همجوار خبر داد و گفت: استانداری اردبیل از تعاملات تجاری و صنعتی با کشورهای همجوار و دوست حمایت کرده و امید است با عملیاتی و کاربردی کردن روابط دوجانبه با ترکیه میزان سرمایه گذاری‌های مشترک افزایش یابد .

او نقش سازمان‌ها و نهادهای توسعه‌ای در کمک به ادامه حیات بنگاه‌های اقتصادی را بسیار مهم برشمرد و افزود: آمارها جهانی نشان داده که حدود ۲۵ درصد از واحدهای صنعتی پس از مدتی به علت مشکلات عدیده ای، از ادامه فعالیت خود باز می‌مانند و سازمان‌های توسعه‌ای و سایر نهادهای مرتبط می‌توانند در این امر کمک شایانی به ادامه فعالیت این واحدهای صنعتی کنند .

عزیزی برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و پنجره واحد سرمایه گذاری را در جهت راه اندازی طرح‌های صنعتی و رفع موانع تولید واحدهای تولیدی در استان مؤثر دانست و گفت: تلاش بر این است تا مشکلات واحدهای تولیدی در سریع‌ترین زمان ممکن مرتفع شود .

هیأت تجاری و صنعتی استان وان ترکیه از شهرک تخصصی آب سبلان بازدید و از نزدیک از روند توسعه شهرک‌های صنعتی استان اردبیل آشنا شدند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار