رئیس سازمان امور اجتماعی کشوردر گفت‌وگو با پانا:

گزارش اجرا نشدن قانون تسهیل ازدواج در دستگاه‌ها به قوه قضاییه ارسال شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان امور اجتماعی کشور درباره اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان گفت مجلس گزارشی از تمکین نکردن برخی دستگاه‌ها در ‌ اجرای این قانون تهیه کرده و به قوه قضاییه فرستاده است.

کد مطلب: ۹۲۵۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
گزارش اجرا نشدن  قانون تسهیل ازدواج در دستگاه‌ها به قوه قضاییه ارسال شد

تقی رستم‌وندی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تأخیر در اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان اظهار کرد: قانون تسهیل ازدواج جوانان مصوب مجلس است. این قانون در سال ۸۴ تصویب شد اما با اینکه سال‌هاست از تصویب این قانون گذشته به درستی اجرا نشده است .

وی ادامه داد: در این زمینه مجلس گزارشی از تمکین نکردن دستگاه‌ها آماده کرده و برای قوه قضاییه ارسال کرده است و این گزارش در اختیار قوه قضاییه قرار دارد.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور تأکید کرد: باید تلاش شود تا این قانون از بلاتکلیفی خارج شود.

قانون تسهیل ازدواج در سال 84 از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، قانونی که در آن مواردی چون تشکیل صندوق اندوخته ازدواج جوانان، تأمین مسکن موقت، پرداخت وام قرض‌الحسنه و مهم‌تر از همه آموزش‌های فرهنگی گنجانده شده بود.

بر اساس قانون تسهیل ازدواج و به منظور توانمندسازی جوانان برای تشکیل خانواده، دولت مکلف به ایجاد صندوق «اندوخته ازدواج جوانان» شد. اساسنامه صندوق شامل ماهیت صندوق، منابع مالی، ارکان، شرح وظایف صندوق و نحوه عضویت در آن نیز قرار بود ظرف سه ماه از تصویب این قانون تهیه و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه شود اما این این تکلیف قانونی انجام در موعد مقرر انجام نشد و تا به امروز نیز چنین اساس‌نامه‌ای به تصویب نرسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار