ضرورت مصون‌سازی مددجویان اردبیلی از آسیب‌های اجتماعی

اردبیل (پانا) - مدیرکل کمیته امداد اردبیل گفت: مصون‌سازی خانوار تحت حمایت از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است.

کد مطلب: ۹۲۵۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت مصون‌سازی مددجویان اردبیلی از آسیب‌های اجتماعی

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد اردبیل با اشاره به اینکه خانوار تحت حمایت به دلیل وجود مشکلات متعدد در زندگی همواره در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، گفت: مصون‌سازی خانوار تحت حمایت به خصوص نوجوانان و جوانان از آسیب‌های اجتماعی در اولویت برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد که با برگزاری کارگاه‌های آموزشی درصدد دستیابی به آن هستیم .
او با اعلام اینکه تمامی بیش از ۱۵ هزار نفر از خانوار تحت حمایت در سال‌جاری از برنامه و کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد به مواد مخدر بهره‌مند خواهند شد، بیان کرد: در هفته مبارزه با مواد مخدر نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای نوجوانان و جوانان تحت حمایت برگزار شد که نتایج مطلوبی را به دنبال داشته است .
مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه در هفته مبارزه با مواد مخدر با برگزاری کارگاه‌های آموزش پیشگیری از اعتیاد، ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی و خدمات مددکاری و مداخله در بحران تلاش شد تا به بخشی از مشکلات اساسی مددجویان رسیدگی شود، افزود : برگزاری چنین کارگاه‌هایی تأثیرات بسزایی در بین مددجویان تحت حمایت دارد تا به خوبی بتوانند از بروز آسیب‌های اجتماعی مصون بمانند .
دشتی با اشاره به اینکه دو کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در بخش‌های گلمغان و ارشق برگزار شد، گفت: در هفته مبارزه با مواد مخدر بیش از ۳۰۰ نفر از مددجویان در معرض آسیب در این کارگاه‌های آموزشی شرکت کردند که تلاش داریم با بهره‌گیری از اساتید برجسته کارگاه‌های آموزشی دیگری را نیز برای خانوار تحت حمایت برگزار کنیم .
او با بیان اینکه تلاش داریم سطح آگاهی و دانش خانوار تحت حمایت را نسبت به آسیب‌های اجتماعی و به خصوص اثرات سوء مواد مخدر افزایش دهیم، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل، حمایت از خانوار‌هایی است که به نوعی با آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد در ارتباط هستند که در این خصوص گام‌های موثری برداشته شده است .
مدیرکل کمیته امداد استان با اعلام اینکه یکی از اقدامات اساسی کمیته امداد استان اردبیل توجه به ارتقای سطح اعتقادی و معنوی مددجویان است، بیان کرد: تحکیم بنیان خانواده در اولویت برنامه‌های فرهنگی و حمایتی این نهاد قرار دارد که با ارتقای شاخص‌های آموزشی درصدد دست‌یابی به آن هستیم .
دشتی با اشاره به همکاری نیروی انتظامی، بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و دادگستری این استان، گفت: با تعامل گسترده‌تر، در تلاش هستیم تا خانوار تحت حمایت ضمن کسب مهارت‌های لازم، بهتر بتوانند در خانه خود فضایی را فراهم کنند تا فرزندان‌شان کمتر در معرض خطر مواد مخدر قرار گیرند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار