رونمایی از پوستر همایش بین‌المللی «گفت‌وگو و مناظرات رضوی» در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: پنجمین دوره همایش بین‌المللی «گفت‌وگو و مناظرات رضوی» جهت ترویج فرهنگ گفت‌وگو و مناظره با الهام از مناظرات حضرت امام رضا(ع) در آبان ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۵۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از پوستر همایش بین‌المللی «گفت‌وگو و مناظرات رضوی» در اردبیل

سیدناصر اسحاقی در آیین رونمایی از پوستر همایش مناظرات رضوی اظهار کرد: پنجمین دوره همایش بین‌المللی «گفت‌وگو و مناظرات رضوی» جهت ترویج فرهنگ گفت‌وگو و مناظره با الهام از مناظرات حضرت امام رضا(ع) در بخش‌های مقالات پژوهشی و بخش ویژه در آبان ماه سال‌جاری برگزار می‌شود .

او افزود: اهداف این همایش اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا(ع)، گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار پژوهشی در زمینه سیره و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه تاکنون بیش از ٤٥ عنوان مقاله از محققان داخلی و خارجی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است؛ بیان کرد: برگزاری این همایش در نهادینه شدن فرهنگ گفت‌وگو و مناظره، مهم و تاثیرگذار است .

اسحاقی با اشاره به محورهای اصلی این همایش تشریح کرد: گفتمان دینی و ضرورت‌های آن در اندیشه رضوی، گفت‌وگو و مناظرات رضوی و مذاکرات دیپلماتیک، بایسته‌ها و راه‌کارها، تاریخ علم در گفت‌وگو ومناظرات رضوی، شاخص‌های فرهنگ عمومی در گفتمان رضوی، عِلمانیت در اندیشه و گفتمان رضوی، مناظره در سیره و فرهنگ رضوی و جایگاه گفتمان دینی در کتب فقهی و علوم اسلامی از اصلی‌ترین محورهای این همایش است .

او ادامه داد: بررسی جنبه‌های مختلف گفت‌وگو و مناظرات امام رضا(ع) به عنوان الگوی گفت‌وگو و مناظره در‌ تاریخ اسلام، جریان‌شناسی گفت‌وگو و مناظره در عصر حاضر، بررسی دلایل اجتناب علمای وهابیت از گفت‌وگو و مناظره با علمای شیعه، نقش گفت‌وگو و مناظره در رشد جامعه، حق‌جویی و احیای اسلام ناب محمدی(ص) در عصر حاضر از دیگر محورهای این همایش است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد : گفت‌وگو و مناظرات علمای اسلام با اندیشمندان مسیحی و یهودی، نشانه‌شناسی گفت‌وگو و مناظرات اسلامی، گفت‌وگو و مناظره جایگزین مناقشه، نقش گفت‌وگو و مناظره در صلح جهانی، جایگاه گفت‌وگو و مناظره در روابط بین‌الملل و جایگاه گفت‌وگو و مناظره در علوم اجتماعی بخش‌های دیگر این همایش خواهد بود .

اسحاقی تاکید کرد: بخش ویژه این دوره از همایش با موضوع حضرت امام جواد(ع) برگزار می‌شود .

او گفت: براساس ارزیابی‌های انجام یافته، استان اردبیل یکی از استان‌های موفق کشور در برگزاری برنامه‌های موضوعی شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در سال ٩٧ بوده است .

پنجمین همایش بین‌المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی اردبیل از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار