نیکبخت: بلاتکلیفی دانش آموز در اوقات فراغت منشا آسیب اجتماعی است

تهران (پانا) - مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه 17 در مراسم افتتاحیه پایگاه های تابستانی عدم توجه به اوقات فراغت دانش آموزان را مهمترین موضوع در ایجاد آسیب های اجتماعی در میان دانش آ موزان بیان کرد.

کد مطلب: ۹۲۵۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
نیکبخت: بلاتکلیفی دانش آموز در اوقات فراغت منشا آسیب اجتماعی است

مهدی نیکبخت، مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۷ تهران در مراسم افتتاحیه پایگاه تابستانی شهر تهران در کانون میثم منطقه ۱۷ ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: اقدامات شایسته در منطقه ۱۷ توسط همکاران مان انجام شده است. اعتقاد ما بر این است که تعلیم و تربیت مستمر است و آموزش و پرورش را نمی توان در ۹ ماه سال تحصیلی خلاصه کرد.
وی افزود: آموزش و پرورش مربوط به ۳۶۵ روز سال است و هر چه در این حوزه غفلت کنیم شرایط سخت تر می شود. مدیرآموزش و پرورش منطقه17 گفت: اگر واکاوی کنیم می‌بینیم کسانی که در پایگاه های تابستانی فعال بودند، می‌توانند آینده شان موفقیت‌های بیشتری کسب کنند زیرا آنها در چند بعد مهارت کسب کرده اند.
وی افزود: در بخش مهارتی و کسب موفقیت های تحصیلی دانش آموزان، فعال بودن در همین پایگاه های تابستانی تاثیرگذار است زریا افراد موفقی در رشته های مختلف داریم که در نوجوانی از خدمات همین کانون ها استفاده کرده اند.
نیکبخت افزود: باید در این پایگاه ها برنامه ها دقیق تر باشند تا دانش آموزان ما با برنامه ریزی بیشتری در این پایگاه شرکت ‌کنند. در اینصورت موفقیت های بیشتری در آینده خواهند داشت.
نیکبخت با اشاره به نگاه آسیب شناسی به موضوع اوقات فراغت افزود: از شاخص های تاثیرگذار که مورد بررسی قرار داده این متوجه شدیم بلاتکلیفی دانش آموزان در جهت پر کردن اوقات فراغتشان محلی برای آسیب های اجتماعی است. در واقع غنی کردن اوقات فراغت در کاهش آسیب های اجتماعی مدارس بسیار موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار