در مجمع عمومی فدراسیون بین‌المللی ورزش مدارس جهان چه گذشت؟

تهران (پانا) - مجمع عمومی فدراسیون بین‌المللی ورزش مدارس جهان،(ISF) از 6 تا 10 تیر به میزبانی مراکش و در شهر آگادیر و با حضور رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۵۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
در مجمع عمومی فدراسیون بین‌المللی ورزش مدارس جهان چه گذشت؟

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی، در روز اول این مجمع، جلسه روسای فدراسیون‌های ورزش مدارس آسیا در قالب مجمع قاره آسیا برگزار شد که نماینده کشورمان در این جلسه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های فدراسیون دانش‌آموزی ایران در حوزه مسابقات ورزشی دختران و پسران را ارائه و از حمایت‌های دولت و وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

حسین بابویی در این جلسه با تبیین وضعیت مسابقات و تقویم رویدادهای ورزش دانش‌آموزی در قاره آسیا و تاکید بر فاصله موجود بین ورزش مدارس آسیا به ویژه با قاره‌های اروپا و آمریکا، بر ضرورت تدوین چشم‌انداز و نقشه راه آموزشی ویژه توانمندسازی معلمان، مربیان و مدیران ورزش مدارس این قاره، در چارچوب اهداف و اسناد بالا دستی موجود در هر کشور، تاکید کرد که با تایید اعضای مجمع، این پیشنها تصویب شد.

یکی از مباحث بسیار مهم طرح شده در مجمع عمومی فدراسیون بین‌المللی مدارس جهان (ISF)، میزان آمادگی کشور چین در مهیاکردن شرایط میزبانی از رویداد مهم ژیمنازیاد دانش‌آموزی 2020 جینگ جیانگ بررسی شد. در این بخش رئیس فدراسیون ورزش مدارس کشورمان برنامه‌های ایران برای حضور موثر در ژیمنازیاد جینگ جیانگ چین را تشریح کرد. او از تصویب موضوع ژیمنازیاد 2020 در هـیأت اجرایی کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران و درج این رویداد مهم ورزش دانش‌آموزی در تقویم رسمی این کمیته خبر داد که با تائید اعضا، فدراسیون جهانی (ISF) نیز این مدل را به سایر اعضا پیشنهاد کرد.

یکی از موضوعات دیگری که در این مجمع طرح شد، بررسی پیشنهاد میزبانی از ژیمنازیاد دانش آموزان جهان در سال 2022 توسط کشورهای آذربایجان (باکو)، فرانسه (نورماندی)، روسیه (سوچی) و صربستان (بلگراد) بود که پس از ارائه گزارش از سوی روسای فدراسیون‌ها و نمایندگان دولت این کشورها، مقرر شد فدراسیون جهانی پس از بررسی‌های لازم، نتیجه و میزبان بعدی این رویداد را در مجمع عمومی آینده اعلام کند.

در ادامه برگزاری مجمع عمومی فدراسیون ورزش مدارس جهان (ISF)، رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشورمان برای ارائه گزارشی از روند رو به رشد مسابقات و رویدادهای ورزشی دانش‌آموزی ایران و نیز حمایت وزارت آموزش و پرورش، همچنین بهره‌مندی از تجارب مفید جهانی در این زمینه، گفت‌وگوهای دو جانبه‌ای را با روسای فدراسیون جهانی (ISF) و قاره‌های مختلف انجام داد. یکی از ملاقات‌های حسین بابویی با رئیس فدراسیون ورزش مدارس جهان (ISF) بود. پترینکا در این دیدرا با تمجید از رشد و توسعه مسابقات و فعالیت‌های ورزشی ایران، رویکرد فدراسیون ورزش مدارس ایران در برگزاری جشنواره‌های ورزشی در مقطع ابتدایی و دور کردن ورزشکاران این رده از فضای قهرمانی که منجر به افزایش جذابیت فضای ورزش خواهد شد را نقطه مهمی در تضمین روند رو به رشد ورزش ایران دانست. او همچنین از توجه ایران به توسعه داوطلبی، استعدادیابی و بازاریابی در ورزش دانش‌آموزی تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار