یکی از مسئولان استانداری اردبیل عنوان کرد:

در روستاها سودجویان ‌ساخت و ساز غیرقانونی انجام می‌دهند

تهران (پانا) - به‌گفته مدیر کل دفتر فنی استانداری اردبیل جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و به حداقل رساندن آسیب‌ها در این حوزه عزم جدی مدیران را می‌خواهد.

کد مطلب: ۹۲۵۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
در روستاها سودجویان ‌ساخت و ساز غیرقانونی انجام می‌دهند

‌به‌گزارش ایسنا، موسی کنعان‌پور در جلسه مبارزه با زمین‌خواری که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ما دومین جلسه زمین‌خواری را با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در حالی برگزار می‌کنیم که همچنان انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و شهرداری‌ها در جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و پدیده زمین‌خواری ورود جدی پیدا کرده و اجازه ندهند تا در حریم شهرها به‌صورت ناخواسته و به‌شکل غیرقانونی ساخت و سازی انجام شود.

او خاطرنشان کرد: در روستاهای هدف گردشگری عمده تخلفات و ساخت و سازهای غیرمجاز را شاهد هستیم که برای جلوگیری از این امر از دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها و شوراها انتظار می‌رود به‌ویژه در شهرهای سرعین، مشگین‌شهر، خلخال و نیر با جدیت و قاطعیت از ساخت ویلا و چند مرتبه‌سازی جلوگیری کرده و نسبت به صیانت از طرح‌های جامع تفصیلی و طرح هادی اقدامی عملی کنند.

مدیر کل دفتر فنی استانداری اردبیل بیان کرد: اصلاً شایسته نیست در روستاها عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب بخواهند به‌شکل غیرقانونی ساخت و ساز انجام دهند که هرگونه مشاهده و ثبت تخلفات و ناهماهنگی نظارتی در این حوزه به گردن دهیاری‌ها و شوراها در روستاهاست.

کنعانپور با قدردانی از تلاش شهرداری اردبیل در صیانت و مراقبت بیشتر از حریم و حاشیه شهرها در ممانعت از ساخت و سازهای غیرمجاز تصریح کرد: در برخی از مناطق تخلفات به‌حدی رسیده که با کنار گذاشتن مهندسان ناظر ساختمان بدون این اهرم نظارتی انجام می‌شود که ضرورت دارد احکام صادر شده در کمیسیون ماده ۱۰۰ به دقت اجرا و قلع و قمع‌ها نیز به شکل دقیق انجام شود.

او با انتقاد از تخلف رخ داده در تغییر کاربری پارکینگ‌ها و تغییرات در این حوزه گفت: شایسته است در جلوگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در داخل و محدوده شهرها همراهی، همگامی و عزم مدیران را شاهد باشیم تا روند بروز مشکلات متوقف و به‌حداقل برسد.

مدیر کل دفتر فنی استانداری اردبیل فعالیت اکیپ‌های نظارتی و اجراییات شهرداری را در قالب تیم‌های پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تهیه گزارش مستند در این زمینه یادآور شد و اظهار کرد: در پلمپ واحدها و ساختمان‌هایی که به شکل غیرقانونی درست شده‌اند باید آرم پلمپ در نقطه اصلی نصب شده تا از باز کردن پلمپ که خود نوعی تخلف محسوب می‌شود جلوگیری شود.

کنعانپور اظهار امیدواری کرد؛ با تداوم برنامه‌های قانونی و اقدامات پیشگیرانه جلوی ساخت و سازهای ناهمگون گرفته شده و در کنار آن به شکل اصولی و منطقی و متناسب با عرضه و تقاضا به تأمین مسکن برای اقشار نیازمند توجهی جدی شود.

در این جلسه مدیران دستگاه‌های مختلف بررسی علل و عوامل پدیده زمین‌خواری، گرایش مردم به ساخت و سازهای غیرمجاز، عدم‌اجرای مصوبات کمیسیون ماده ۱۰۰، موضوع حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی در پارس‌آباد، مشگین‌شهر و اردبیل و لزوم بازنگری در طرح‌های تفصیلی و جامع شهری را با هدف افزایش مساحت محدوده و حریم شهرها ضروری اعلام کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار