گمرک خبر داد

دستگیری ۳۰۰ تبعه بیگانه در داخل کامیون‌های ترانزیت

تهران (پانا) - سرپرست گمرک بازرگان می‌گوید طی سه ماه نخست سال جاری ۳۰۰ نفر از اتباع بیگانه به جرم قاچاق انسان که قصد خروج غیرقانونی از گمرک بازرگان در داخل کامیون‌های ترانزیت را داشتند، دستگیر شدند.

کد مطلب: ۹۲۵۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری ۳۰۰ تبعه بیگانه در داخل کامیون‌های ترانزیت

به گزارش گمرک ایران، صادق نامدار با تاکید بر اینکه بازرگان به تجهیزات مدرن کنترلی مجهز شده است،گفت: طی سه ماه نخست سال جاری ۳۰۰ نفر از اتباع بیگانه به جرم قاچاق انسان که قصد خروج غیرقانونی از گمرک بازرگان در داخل کامیون‌های ترانزیت را داشتند، دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل شدند.

سرپرست گمرک بازرگان افزود: همچنین طی ۳ ماه نخست سال جاری، ۷۶ هزار و ۶۳۳ لیتر گازوئیل در گمرک بازرگان کشف و ضبط شده است.

وی ارزش ریالی این میزان گازوئیل را سه میلیارد و ۶۹۴ میلیون و ۹۵۱ هزار ریال عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا نیز ۲۳۶ پرونده تشکیل به محاکم قضائی تحویل شد.

نامدار همچنین مقدار کشفیات مواد مخدر را ۱۰۷ کیلو و ۵۶ گرم ذکر کرد و گفت: در این زمینه نیز هشت پرونده تشکیل و به محاکم قضائی تحویل شد.

مرز بازرگان که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود در فاصله یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع ماکو قرار دارد؛ این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی راه اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار