مدیرعامل کارخانه سیمان اردستان:افزایش سه برابری هزینه ها علل متوقف شدن بارگیری و صادرات است

اردستان (پانا)-مدیرعامل کارخانه سیمان اردستان گفت: افزایش هزینه بالای حمل و نقل ریلی و نبود امکانات باربری مهم‌ترین موانع صادرات سیمان و افزایش ۳ برابری هزینه‌ها باعث متوقف شدن بارگیری و صادرات شده است.

کد مطلب: ۹۲۵۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل کارخانه سیمان اردستان:افزایش سه برابری هزینه ها علل متوقف شدن بارگیری و صادرات است

احمدرضا عمرانی فرد در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز صنعت و معدن با بیان اینکه سیمان اردستان در یک طرح تحقیقاتی مشترک با یک شرکت دانش بنیان و با صرف اعتباری بالغ بر ۳۵۰میلیون تومان برای اولین بار در کشور طرح تولید سیمان از لجن‌های نفتی را آغاز کرده است، اظهار کرد: این طرح بیش از یک سال طول کشید و کمک شایانی به حل مشکل زیست محیطی و پالایشگاه‌ها دارد.

وی افزود: دو طرح تحقیقاتی دیگر نیز در زمینه تولید سیمان از مواد شیمیایی در دستور کار است.

مدیرعامل سیمان اردستان به صادرات محصول کلینکر در زمینه تولید سیمان به چین اشاره کرد و گفت: افزایش ۳ برابری هزینه‌ها باعث متوقف شدن بارگیری و صادرات شده است.

وی افزایش هزینه بالای حمل و نقل ریلی و نبود امکانات باربری را مهم‌ترین موانع صادرات اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰۰هزار تن کلینکر در سیمان اردستان تولید و دپو شده است.

مدیرعامل سیمان اردستان با بیان اینکه شش کارخانه سیمان در استان اصفهان ۱۰ درصد نیاز سیمان کشور را تأمین می‌کنند، تصریح کرد: اگر به سیمان استان کمک نشود در آینده شاهد شکل‌گیری معضلات اجتماعی و بیکاری کارگران خواهیم بود.

عمرانی فرد با بیان اینکه سیمان تولیدی اردستان از نظر کیفیت جز برندهای مطرح کشور است، خاطرنشان کرد: وجود تیم کاری مجرب، ماشین آلات مجهز و بروز، معدن با کیفیت خوب و ثبات تولید باعث مطرح شدن سیمان اردستان شده است.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان اردستان برای ۴۰۰نفر به صورت مستقیم و بیش از یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است، گفت: ۷۳درصد نیروهای این کارخانه بومی شهرستان اردستان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار