تقسیط بدهی مالیاتی بنگاه‌های تولیدی به شرط ساماندهی مالی به ۶۰ ماه افزایش می‌یابد

ارومیه(پانا)-مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: مدت زمان قسط‌بندی بدهی مالیاتی بنگاه‌های تولیدی دارای مشکل در صورتی که غیردولتی باشند به شرط تائید برنامه احیا و ساماندهی مالی به ۶۰ ماه افزایش پیدا می‌کند.

کد مطلب: ۹۲۵۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تقسیط بدهی مالیاتی بنگاه‌های تولیدی به شرط ساماندهی مالی به ۶۰ ماه افزایش می‌یابد

حسن کوماسی با اشاره به اینکه مدت زمان قسط‌بندی بنگاه‌های غیردولتی دارای مشکل تا پایان امسال به ۶۰ ماه افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: این افزایش زمانی اعمال خواهد شد که برنامه احیای تولید و ساماندهی مالی واحد تولیدی مورد تایید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید رسیده باشد.

وی با بیان اینکه این افزایش مدت زمان تسهیلات تنها برای بنگاه‌های غیردولتی در سی و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مصوب شده است، افزود: همچنین در این جلسه مصوب شد تا اجرائیه‌های سازمان امور مالیاتی بر علیه بنگاه‌های غیردولتی در صورت تعیین تکلیف، استمهال و تقسیط بدهی به یک سال تعویق بیفتد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این مصوبه شامل واحدهای صنعتی غیردولتی دارای مشکل قابلیت اجرا داشته و واحدهای تولیدی بدون مشکل نمی‌توانند از این مصوبه استفاده کنند، ادامه داد: انتقال مازاد تجدید ارزیابی شرکت‌ها به حساب افزایش سرمایه تا پایان سال ۹۸ با استفاده از مفاد بند ز تبصره ۱۰ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۷ تمدید شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۱ تیر ماه آخرین فرصت برای ارائه اظهارنامه اصلاحی صاحبان مشاغل است، عنوان کرد: مؤدیان مالیاتی مجاز هستند در صورت وجود اشتباه محاسباتی از انحاء در اظهارنامه، ترازنامه یا حساب سود و زیان تسلیمی با ارائه مدارک لازم ظرف مدت یک ماه از تاریخ انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه نسبت به رفع اشتباه اقدام و اظهارنامه، ترازنامه یا حساب سود و زیان اصلاحی را حسب مورد تسلیم کنند.

کوماسی با اشاره به اینکه مالیات مقطوع عملکرد سال ۹۷ بر مبنای مالیات قطعی عملکرد سال ۹۶ مودیان، محاسبه و تعیین می‌شود، تصریح کرد: با توجه به محدودیت زمانی باقی‌مانده و جهت بهره‌مندی حداکثری مودیان مشمول از تسهیلات مالیات مقطوع عملکرد سال ۹۷ و برای رفع نگرانی مودیانی که هنوز مالیات تشخیصی عملکرد ۹۶ آنها به قطعیت نرسیده است، تمهیدی اندیشیده شده است تا این توافق بر اساس مالیات مندرج در برگ تشخیص ۹۶ مودیان صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مودیانی که به این دلیل مجبور به ارائه اظهارنامه شده‌اند این افراد برای استفاده از از توافق مالیات مقطوع می‌توانند در مدت باقی‌مانده با مراجعه به سامانه www.tax.gov.ir و با اعمال درصدهای موضوع بند(ب) دستورالعمل با انتخاب گزینه اظهارنامه/درخواست جایگزین یا اصلاحی و قبول دستورالعمل، نسبت به مالیات مقطوع عملکرد سال ۹۷ خود اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی مودیانی که تا پایان تیر ماه نسبت به تکمیل و ارائه اظهارنامه مالیاتی اقدام نکنند با جریمه غیرقابل بخشش به میزان ۳۰ درصد مالیات متعلق مواجه می‌شوند، گفت: این جریمه مطابق مقررات موضوع ماده ۱۹۲ قانون مالیات‌های مستقیم وضع می‌شود.

وی با بیان اینکه رانندگان خودروهایی مانند تاکسی، وانت و کامیونت‌ها تا ظرفیت هفت تن مقطوع است و صاحبان این مشاغل، تکلیفی جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد سال ۹۷ ندارند، اظهار کرد: مالیات عملکرد سال ۹۷ صاحبان مشاغل این خودروها به صورت مقطوع تعیین شده که بر اساس آن این افراد تکلیفی جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و ارائه اسناد و مدارک برای عملکرد سال ۹۷ ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار