ورودی های شهر قم ساماندهی می‌شوند

قم (پانا) - معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه ساماندهی ۶ ورودی شهر در دستور کار است، گفت: با اجرای طرح ارتقای کیفی، تمام ورودی‌های شهر قم از نظر سیمای شهری، معماری و شهرسازی، اقتصادی شهری و وضعیت ترافیکی ساماندهی و ارتقا می‌یابند.

کد مطلب: ۹۲۵۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
ورودی های شهر قم ساماندهی می‌شوند

غلامرضا جانقربان قبل از ظهر دوشنبه در دیدار شهردار قم با اصحاب رسانه، افزود: طرح ارتقای کیفی ورودی جعفریه به قم در سال ۹۴ آغاز و این طرح علاوه بر محور ساماندهی ۲۰۰ هکتار از راضی مجاور آن در حال عملیاتی شدن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: ساماندهی ورودی‌های جاده اراک، ورودی جاده قدیم تهران، آزادراه و همچنین آزاد راه کاشان به شهر قم به عنوان یک اولویت در دستور کار است.

جانقربان افزود: ورودی جاده اراک مراحل پایانی برای تصویب در کمیسیون ماده ۵ را سپری می‌کند که طرح ارتقای کیفی این محور به عنوان ورودی پر جمعیت قم در شاخص‌های ویژه‌ای تعریف شده است.

وی ادامه داد: طرح ارتقای ورودی آزادراه کاشان به قم و ۱۰۰ هکتار از مجاورت آن به عنوان یکی از محورهای محور ورودی به قم نیز از دیگر طرح‌هایی است در حال نهایی شدن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه محدوده و حریم شهر قم بالغ بر ۴۵ هزار هکتار است، گفت: ۱۳ هزار هکتار از این وسعت محدوده قم و ۳۲ هزار هکتار باقی مانده آن شامل حریم شهری آن است.

جانقربان با بیان اینکه طرح جامع و طرح تفصیلی حریم و محدوده قم تعیین شده است، گفت: بیش از ۱۰ طرح موضوعی و موضعی برای ساماندهی حریم و محدوده قانونی قم تدوین شده که یکی از این طرح‌ها ساماندهی ورودی‌های شهر قم است.

وی ادامه داد: به منظور ارتقای وضعیت بافت‌های فرسوده، محرک‌های توسعه این بافت‌ها در قالب احداث مسجد و مکان‌های ورزشی، سالانه برای این مناطق تعریف می‌شود که این برنامه‌ها به حسب بودجه بر اساس برنامه پنج ساله قم به منظور ارتقای کیفی این بافت‌ها تعریف و اجرایی می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار