مبارزه با آسیب اجتماعی مختص یک دستگاه نیست

شیراز(پانا)-جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان شیراز به ریاست فرماندار شهرستان شیراز و با حضور تعدادی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی حمایتی و فرهنگی در محل دفتر فرماندار برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۵۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه با آسیب اجتماعی مختص یک دستگاه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس محمدرضا امیرى در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان شیراز که با رویکرد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، بابیان اینکه یکی از ناهنجاری‌های امروز جامعه که اضطرابی پنهان را به وجود آورده آسیب‌های اجتماعی است، بیان داشت:آسیب‌های اجتماعی اولویت‌بندی و با جدیت پیگیری می‌شود.

امیری در ادامه سخنان خود با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر، ادامه داد:مباحث اجتماعی، فرهنگی و پیشگیرى از آسیب‌های اجتماعى، مباحث مهم و اثرگذارى است که می‌تواند بسیارى از حوزه‌های دیگر را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد که حرکت در این مسیر پیچیدگی و ظرافت‌های خودش رادارد.

او بابیان اهمیت پیشگیرى از آسیب‌های اجتماعى، خاطرنشان کرد: ترسیم نقشه راه جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی دولتی، سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش غیردولتی با رویکرد هم‌افزایی و جلوگیری از موازی کاری و جزیره‌ای عمل کردن در این زمینه در دستور کار این جلسه قرار دارد.

فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به حساسیت‌های کار در این حوزه از متخصصین برای تلاش در این زمینه دعوت نموده و اظهار داشت: با توجه به مسائل خاصی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی شهرستان شیراز وجود دارد ضرورت یک اقدام مشترک، هماهنگ و جدی و مستمر با پرهیز از موازى کارى با تعاملات بین دستگاهى نیاز است.

امیری تصریح کرد: کم‌کاری در این حوزه مهم و پیشگیرى از آسیب‌های اجتماعى تحت هیچ شرایط قابل‌قبول نیست و هر دستگاه نسبت به سهم خود باید در قبال آن پاسخگو باشد.

او وظایف کارگروه‌های زیرمجموعه جلسه با تشکیل جلسات مستمر با دستور کارهاى مشخص را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: طرح‌هایی که در کارگروه تخصصی حوزه آسیب‌های اجتماعی اولویت دارد بایستی در همان کارگروه تدوین و پیگیری و در سریع‌ترین زمان ممکن به دبیرخانه جهت سیر مراحل نهایى و عملیاتى شدن در سطح شهرستان ارسال شود.

فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به افزایش برخى نزاع‌ها ناشى از توهین و پرخاشگرى اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که ریشه فرهنگی دارد، پرخاشگری و توهین است که در مرکزهای آموزشی فرهنگی و اجتماعی نیاز به آموزش در جهت پیشگیری و تغییر رفتارها می‌باشد.

امیرى در پایان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه پیشگیرى از آسیب‌های اجتماعى در سطح شهرستان شیراز، اما آن را کافى ندانست و خواستار برنامه محورى و جدیت بیشتر دستگاه‌های فرهنگى و مرتبط در این خصوص گردید.

در این جلسه گزارش آسیب‌های اجتماعی توسط دبیران کارگروها ارائه و طرح‌های پیشنهادی دانشگاه شیراز بررسی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار