زنگنه: ایران با آمریکا مذاکره نمی کند

تهران (پانا) - بیژن زنگنه روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی گفت: ایران تا زمانی که تحریم ها لغو نشود، آماده مذاکره با آمریکا نیست.

کد مطلب: ۹۲۵۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
زنگنه: ایران با آمریکا مذاکره نمی کند

به گزارش ایرنا، وزیر نفت ایران در نشست اوپک در وین گفت: اگر دولت آمریکا خواهان تغییر شرایط موجود میان دو کشور است در ابتدا باید تحریم های نفتی ایران و دیگر مناطق را لغو کند.

زنگنه در ادامه افزود: در صورت لغو تحریم ها، آن وقت آمریکا می تواند شاهد تغییر شرایط موجود باشد و ما نیز در پاسخ می توانیم بسیاری از چیزها را انجام دهیم.

به گزارش شبکه سی ان بی سی، به دنبال حملات صورت گرفته به تانکرهای نفتی در دریای عمان و انهدام پهپاد نظامی آمریکا در نزدیکی تنگه خلیج فارس، تنش های میان واشنگتن و تهران افزایش یافته است.

زنگنه در پاسخ به حملات صورت گرفته به تانکرهای نفت کش گفت: من نمی دانم چه کسی عامل اصلی حمله به تانکرهای نفت کش در عمان بوده است اما ایران در طول یک سال گذشته همیشه از حفظ امنیت بازار حمایت کرده و ما بارها و بارها تکرار کرده ایم که بازار نفت باید غیر سیاسی شود.

وزیر نفت ایران تاکید کرد، بازار نفت باید غیر سیاسی شود و به عاملی برای تحت فشار قراردادن دیگر کشورها و محدود کردن صادرات و واردات نفت تبدیل نشود.

یک‌صد و هفتاد و ششمین نشست کشورهای صادرکننده نفت موسوم به اوپک با حضور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در مقر دائمی این سازمان در وین پایتخت اتریش گشایش یافت.

در این نشست قرار است درباره ادامه و یا توقف توافق کاهش تولید تصمیم‌گیری شود. وزیر نفت ایران پیش از آغاز این نشست با دبیرکل اوپک دیدار و نسبت به تصمیم‌گیری درباره موضوعات اوپک در خارج از این سازمان ابراز نگرانی کرد. وی در این ملاقات هشدار داد که این روند باعث از بین رفتن اوپک خواهد شد.

نشست امروز اوپک در حالی برگزار می‌شود که تهدید به صفر کردن صادرات نفت ایران، تنش تجاری آمریکا و چین، افزایش تولید و صادرات نفت آمریکا، افزایش ذخیره‌سازی نفت کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (OECD)، حمله به نفت‌کش‌ها در دریای عمان و همچنین نشست سران گروه ۲۰ برخی از مهم‌ترین مسائل بازار نفت پس از نشست گذشته این سازمان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار