معاون اجرایی حرم مطهر: بهره برداری از سه طرح تولیدی در دهه کرامت

قم (پانا) - معاون اجرایی آستان بانوی کرامت گفت: در طول دهه کرامت در 120 نقطه در استان قم، 30 استان کشور و 20 مرکز بین‌المللی در کشورهای مختلف از جمله هند، آمریکا، برزیل و استرالیا اجرای برنامه‌های مختلف دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۵۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون اجرایی حرم مطهر: بهره برداری از سه طرح تولیدی در دهه کرامت

مهندس هادی محمود نژاد معاون اجرایی آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) به همراه مهدی احمدی معاون فرهنگی و بهشتی پور مدیر کل روابط بین الملل حرم حضرت معصومه در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مرکز علامه طباطبایی آستان مقدس حرم حضرت معصومه برگزار شد به تشریح برنامه های دهه کرامت 1398 به همراه چهارمین اجلاسیه اعتاب مقدس و سومین جشنواره مردمی کرامت پرداخت و اظهار کرد: برنامه های آستان مقدس حرم حضرت فاطمه معصومه از چهارشنبه 12 تیرماه با آیین تعویض پرچم گنبد حرم حضرت معصومه در صحن اتابکی (امام رضا) آغاز می شود و در طول دهه کرامت نیز در استان قم، در 120 نقطه و 30 استان کشور و 20 مرکز بین المللی در کشورهای دیگر از جمله، آلمان، کانادا، نیوزلند، آمریکا و ... برنامه های فرهنگی به اجرا در خواهد آمد.
معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س) خاطر نشان کرد: در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) (روز پنج شنبه) آیین معنوی خطبه خوانی را با حضور مهمانی از مقامات استان و با حضور خادمین و مسئولین کشوری و بین المللی به همراه تولیتهای آستان مقدس و اعتاب مقدس برخی کشورهای اسلامی خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: برنامه دیگری که ان شاء الله در شب میلاد انجام خواهد شد اجتماع مردمی هیأت مذهبی است که از مسجد امام حسن عسگری (ع) به همراه تجمع در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه انجام خواهد شد.

محمود نژاد با اشاره به برگزاری اولین کنگره ملی شعر فاطمی در پژوهشگاه علامه طباطبایی با موضوع شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) بیان کرد: این کنگره با موضوع حضرت فاطمه معصومه و با حضور شعرای برجسته کشوری و ملی برگزار خواهد شد که در جریان آن از برخی پیشکسوتان و شعرای جوان در عرصه شعر آیینی تقدیر و تجلیل می شود.

وی از اعزام کاروان سفیران کریمه در سراسر کشور خبر داد و گفت: 30 کاروان ملی به استانهای کشور اعزام میشود که در همین راستا 120 کاروان نیز در نقاط مختلف قم و 11 کاروان هم در خارج از کشور و به صورت بین المللی اعزام خواهد شد.
معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س) تأکید کرد: امسال با توجه به نامگذاری به نام رونق تولید 3 موضوع تولیدی هم در دستور کار آستان مقدس قرار گرفته است که از جمله آن طراحی 50 هکتار گلخانه و اخذ 15 هکتار آن در حال حاضر است که به حمد الله تأمین منابع نیز شده و در اولین روزهای دهه کرامت شروع به کار این گلخانه را خواهیم داشت.

وی فاز 2 ماهیهای خاویاری در منطقه علی آباد قم را نیز از خدمات جدید آستان مقدس خواند و گفت: این واحد تولیدی با ظرفیت مشخص در راستای تولید گوشت ماهی و خاویار در همین روزهای اول دهه کرامت افتتاح میشود و ان شاء الله شاهد بهره برداری آن باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار