شهردار قم: 2200 میلیارد تومان درآمد در شهرداری محقق شد

قم (پانا) - شهردار قم از تحقق بیش از 2200 میلیارد تومان درآمد شهرداری در سال 97 خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۵۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
شهردار قم: 2200 میلیارد تومان درآمد در شهرداری  محقق شد

دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با حضور معاونین و قائم مقام شهردار و اصحاب رسانه در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد از فراگیری وظایف شهرداری با 372 مورد خبر داد و اظهار کرد: شهرداری ها از تولد تا مرگ با مردم عجین هستند که این قرابت فعالیت های آنان می تواند روند انسجام بخشی به جامعه و سرمایه اجتماعی را تقویت کند.
وی با تشریح عملکرد چهارساله شهرداری قم تصریح کرد: ورود ما به شهرداری در حالت خاصی آغاز شد به نحوی که وضعیت شهرداری قم در آن زمان به صورت سرپرستی بود و ما با توجه به وضع موجود تصمیم گرفتیم برای اولین حرکت نقشه راهی را فراهم و پیاده سازی کنیم که در آن طرح چشم انداز 20 ساله ای برای شهر قم برنامه ریزی و در راستای آن برنامه ای 5 ساله با عنوان «قم تا 1400» تدوین و تبیین شد.
شهردار قم با اشاره به اقتضائات و شرایط خاص کار در قم بیان کرد: قم شهر حرم اهل بیت و دانش و فقاهت است به طوری که دنیا چشم اندازی خاص نسبت به قم دارد که با توجه به این مهم با کمک حوزهها و دانشگاه قم برنامه «قم 1400» تدوین و به حمد الله هم اکنون در سال سوم اجرایی این برنامه هستیم.
سقائیان نژاد خاطر نشان کرد: قطعاً برنامه ریزی ها در یک چهارچوب راهبردی انجام میشود به طوری که همه امور شهرداری بر حسب نقشه راه انجام پذیرفته و از حالت سنتی به حالت برنامهای برنامه ریزی شده است.
وی بعضی از ریز بحثها در شهرداری را عنوان کرد و گفت: شهرداری باید مدیریت درآمد و هزینه را انجام دهد، و برای پیاده سازی برنامه های خود منتظر سازمان مدیریت و برنامه و بودجه نمیماند.
شهردار قم در رابطه با درآمد محقق شده در شهرداری تشریح کرد: شهرداری قم از 545 میلیارد تومان درآمد در سال 93 به درآمد بالای 2200 میلیارد تومان در سال 97 رسیده و این یعنی 302 درصد افزایش بودجه داشتهایم به طوری که می توان گفت یعنی روزانه 6 میلیارد تومان از مردم پول دریافت و صرف عمران شهری کرده ایم.
وی تأکید کرد: کاهش نسبت تحقق هزینه های جاری نسبت به کل بودجه از 30 درصد بودجه به 16 درصد رسیده است، به طوری که در سال 93 نزدیک به 30 درصد و در سال 98 حدود 17 درصد است، یعنی بودجه جاری ما نسبت به گذشته کمتر شده است و این کیفیت بودجه ریزی سازمان را نشان میدهد.
سقائیان نژاد در بخش دیگری از تشریح عملکرد شهرداری گفت: بودجه عمرانی شهرداری از 324 میلیارد تومان در سال 93 به 1958 میلیارد تومان در سال 97 رسیده است به طوری که 504 درصد رشد بودجه در قسمت عمرانی را شاهد بودیم.
وی درخصوص بدهی های قبلی شهرداری افزود: 2400 میلیارد تومان بدهی سابق شهرداری بوده که امروز این مبلغ به 700 میلیارد تومان رسیده است.
شهردار قم در خصوص بهسازی معابر و آسفالت نیز گفت: اجرای 548 پروژه به مبلغ نزدیک به سه هزار ملیلیارد ریال جهت بهبود کیفیت معابر و تکمیل و اجرای 14 مورد تقاطع غیر همسطح از جمله اقدامات ارزشمند و ماندگار شهرداری قم در 4 سال اخیر بوده است.
وی در خصوص ارتباط با ITS بیان کرد: نزدیک به 90 دوربین نظارتی نصب و 110 دوربین نیز در حال راه اندازی است همچنین 186 دوربین تا پایان سال جاری نصب و به بهره برداری خواهد رسید.
سقائیان نژاد در رابطه با حمل و نقل عمومی تأکید کرد: 154 اتوبوس جدید خریداری شده است که با بهسازی 107 دستگاه اتوبوس قبلی ناوگان اتوبوس رانی قم نو می شود.

وی در خصوص مترو قم نیز گفت: احداث 8 ایستگاه قطار شهری در خط A انجام شده که برای تکمیل آن به تزریق 110 میلیارد تومان منابع دولتی نیاز است.
شهردار قم از احداث 8 مجموعه فرهنگی و ورزشی در 8 منطقه شهری با اعتباری بالغ بر 450 میلیارد تومان خبر داد و خاطر نشان کرد: بیش از 12 میلیارد ریال نیز برای پروژه های سرمایه گذاری در قم شامل 20 پروژه شامل هتل 5 ستاره و احداث مجموعه شهر بازی و خدمات تفریحی در بوستان غدیر و ایجاد ایستگاه سوخت رسان کوچک در نقاط مختلف شهر هزینه و انجام شده است.
وی در خصوص مدیریت پسماند گفت: در قم 700 تن پسماند تولید می شود که هم اینک 300 تن از آن با بهره برداری از کارخانه تبدیل پسماند به کود کمپوست مدیریت می شود که امیدواریم در آینده با راه اندازی کارخانه دیگری در همین راستا این مقدار به 600 تن برسد.

سقائیان نژاد در خصوص استفاده از سیستم های نوین آبیاری یاد آور شد: 90 درصد فضای سبز قم از این طریق آبیاری می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتقاء سطح ایستگاه های آتش نشانی و تکمیل 10 ایستگاه جدید آنها را در حد استانداردهای جهانی خواند.

شهردار قم رونمایی از قم کارت را اقدامی مؤثر در مدیریت شهری خواند و افتتاح آن را در پایان ماه جاری خواند و از احداث شهرک خودرویی همزمان با میلاد امام رضا (ع) خبر داد و گفت: شهر بازی غدیر نیز با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

خاطر نشان می شود: سقائیان نژاد در قسمت انتهای سخنان خود همراه با معاونینش به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار