معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

استفاده از توان جوامع محلی به منظور رونق طبیعت گردی و گردشگری طبیعی

شیراز(پانا)-معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور از مناطق حفاظت شده ی بهرام گور، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش بختگان و سایت طرح احیا گوزن زرد ارسنجان در فارس بازدید کرد.

کد مطلب: ۹۲۵۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از توان جوامع محلی به منظور رونق طبیعت گردی و گردشگری طبیعی

حمید ظهرابی به همراه تیم کارشناسی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، در اولین بخش سفر خود، طی بازدید میدانی در جریان آخرین وضعیت زیستگاه و گونه های حیات وحش منطقه حفاظت شده بهرام گور قرار گرفت.

ظهرابی اظهار داشت: استفاده از توان جوامع محلی به منظور رونق طبیعت گردی و گردشگری طبیعی در این منطقه، به عنوان راهکاری مناسب برای ایجاد معیشتی پایدار در مقیاس محلی می باشد.

او از مجموعه پارک ملی و پناهگاه حیات وحش بختگان و محدوده طرح احیای گوزن زرد ایرانی واقع در شهرستان ارسنجان بازدید کرد و بر ضرورت توسعه ی طرح احیای گوزن و همچنین ارتقای سطح منطقه شکار ممنوع کوه خم شهرستان ارسنجان تاکید داشت.

در این بازدید، جمعیت رو به رشد گونه در خطر انقراض گور ایرانی و همچنین تهدیدات بالقوه منطقه وصف شده و موضوع گسترش قلمرو و زیستگاه این گونه، مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به پتانسیل بالای حفاظتی، پیشنهاد الحاق و توسعه پارک ملی قطرویه مطرح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار