مرد بارانی و عروس شاهزاده در «فیلم خانه» شبکه چهار

تهران (پانا) - مرد بارانی، اولیور توییست، عروس شاهزاده و بچه های آسمان عناوین فیلم هایی است که از 11 تا 14 تیرماه در «فیلم خانه» شبکه چهار به نمایش در می آید.

کد مطلب: ۹۲۵۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مرد بارانی و عروس شاهزاده در «فیلم خانه» شبکه چهار

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، «فیلم خانه»که هر روز ساعت 10:30 روی آنتن می‌رود، یک اثر از برترین آثار برگزیده سینمای ایران و جهان که تاریخ سینما را ساخته اند ازنگاه منتقدان و اهالی سینما، پخش می کند و بعد از نمایش، فیلم توسط کارشناس تحلیل می شود. رامتین شهبازی،محمدرضا مقدسیان و سعید مستغاثی منتقدین این هفته «فیلم خانه» هستند.
مرد بارانی، اولیور توییست، عروس شاهزاده و بچه های آسمان عناوین فیلم هایی است که از سه شنبه تا جمعه در جشنواره فیلم های سینمایی شبکه چهار سیما به نمایش در می آید.
«مرد بارانی» به کارگردانی بری لوینسون محصول 1988 است.
فیلم مرد بارانی در سال ۱۹۸۹ توانست ۴ جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر نقش اول مرد برای داستین هافمن، را بدست آورد.
خلاصه فیلم: چارلی بابیت جوانی که غرق تجارت اتومبیل‌های لوکس است با خبر می‌شود پدرش فوت کرده و خانه ۳ میلیون دلاری‌اش را به برادر دیگرش، ریموند که مبتلا به اوتیسمی است، بخشیده است. چارلی تا کنون برادرش را ندیده است اما برای استفاده از ارث پدر ناچار است از برادر بیمارش نگهداری کند.
« اولیور توییست» به کارگردانی رومن پولانسکی محصول سال ۲۰۰۵ میلادی است. این فیلم براساس رمان الیور توئیست نوشته چارلز دیکنز ساخته شده است.
خلاصه فیلم:الیور تویست یتیمی است که بعد از 9 سالگی از پرورشگاه به نوانخانه منتقل میشود. رفتار و شرایط بد حاکم بر نوانخانه باعث میشود الیور فرار کرده و به لندن برود. در لندن او پا به خانه ای میگذارد که توسط فاگین اداره میشود و تعدادی نوجوان به سن و سال الیور در آن زندگی میکنند ... بن کینگزلی و جیمی فورمن در این فیلم ایفای نقش کرده اند.
«عروس شاهزاده» فیلمی فانتزی، خانوادگی و ماجرایی محصول سال ۱۹۸۷ آمریکا به کارگردانی «راب راینر» است. فیلم «عروس شاهزاده» به عنوان یکی از فیلم های ماندگار تاریخ سینما شناخته می شود
داستان فیلم: مرد جوان و فقیر به دختر ثروتمندی علاقه پیدا می کند و قصد ازدواج با او را دارد. او با کشتی سفر می کند تا به تجارت پرداخته و کسب ثروت کند اما پس از مدتی خبر می آید که که کشته شده است. دختر که همیشه عزادار مرد جوان است، قرار می شود به اجبار به عقد پادشاه جدید و جوان درآید. اما دختر توسط چند مرد جنگجو دزدیده می شود. ناگهان سر و کله مرد جوان و فقیر پیدا می شود و بالاخره جان دختر را نجات می دهد و ...
«بچه های آسمان»فیلمی به کارگردانی مجید مجیدی محصول سال ۱۳۷۵ است. این فیلم مورد تحسین منتقدان و جامعه قرار گرفت . بچه‌های آسمان اولین فیلم ایرانی است که به عنوان پنج نامزد نهایی جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان در سال ۱۹۹۸ انتخاب شده بود و همچنین چهار جایزه از جمله جایزه فیپرشی جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال را به دست آورد.
داستان فیلم :پسرکی به نام علی کفش‌های خواهرش را گم می‌کند. از آنجایی که زهرا کفش دیگری ندارد و پدر هم توانایی مالی خرید کفش نو را ندارد، قرار می‌گذارند که صبح‌ها زهرا کتانی علی را بپوشد و ظهر علی با کتانی به مدرسه برود. با وجود تلاشی که زهرا برای به‌موقع رساندن کفش‌ها می‌کند، اما علی هر روز دیر به مدرسه می‌رسد تا این که ...
«فیلم خانه» هر روز ساعت 10:30 پخش و ساعت 1:30 بامداد از شبکه چهار سیما بازپخش و تقدیم به علاقمندان هنر هفتم می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار