سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس خبرداد

احتمال بازدید نمایندگان از زندان فشافویه در هفته جاری

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از احتمال بازدید نمایندگان از زندان فشافویه در هفته جاری خبرداد.

کد مطلب: ۹۲۵۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
احتمال بازدید نمایندگان از زندان فشافویه در هفته جاری

حسن نوروزی، نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به آخرین وضع موضوع درخواست بازدید نمایندگان از زندان فشافویه اظهارکرد: «درخواست بازدید نمایندگان از زندان فشافویه را به قوه‌قضائیه تقدیم کرده‌ایم.»

او در پاسخ به این سوال که این بازدید چه زمانی انجام خواهد شد، گفت: «ان‌شاالله در روزهای آینده و احتمالا هفته جاری این بازدید صورت خواهد گرفت.»

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد که فقط اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در بازدید از زندان فشافویه حضور خواهند داشت.

سخنگوی کمیسیون قضایی از اسامی اعضای بازدید کننده از این زندان، ابراز بی‌اطلاعی کرد ولی به نظر می‌رسد همچون سایر موارد، هیاتی متشکل از اعضای این کمیسیون در این بازدید حضور داشته باشند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از قتل علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی 21 ساله‌ای که با 30 ضربه چاقو در 90 ثانیه در زندان فشافویه به قتل رسید، درخواست بازدید از این زندان را مطرح کردند.

نوروزی همچنین در اظهاراتی جداگانه که ایلنا آن را منتشر کرد، تاکید کرده که در زندان‌های ایران تفکیک مجرمان براساس جرائم ارتکابی صورت نمی‌گیرد، موضوعی که پیشتر علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز به آن اشاره کرده بود.

این عضو فراکسیون امید گفته بود: «زندانی سیاسی را نباید در بند تبهکاران، دزدان و قاتلان و قاچاقچیان قرار دهند تا چنین اتفاقی بیفتد. گاهی برای تنبیه متهمان سیاسی این کار را می‌کنند که کار بسیار بدی است و در واقع شبیه اقدامی است که در کهریزک انجام شده و بچه‌های جوان را در سال 88 به زندان کهریزک که جای لات‌ها و قاچاقچیان بود منتقل کردند که آسیب های جدی دیدند.»

در همین راستا، مطهری به همراه الیاس حضرتی، دیگر نماینده تهران سوالی را از علیرضا آوایی، وزیر دادگستری طرح کرده بودند که برای بررسی به کمیسیون مربوطه ارجاع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار