مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری: ایجاد بازارچه تخصصی در مرز رسمی دوکوهانه

بیرجند(پانا) ـ مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری از ایجاد بازارچه تخصصی در مرز رسمی دوکوهانه در آینده ای نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۵۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری: ایجاد بازارچه تخصصی در مرز رسمی دوکوهانه

حسین موهبتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداریگفت: دولت برنامه دارد در مرز رسمی دوکوهانه بازارچه تخصصی ایجاد کند.

او با اشاره به اینکه معبر رسمی دوکوهانه دارای موقعیت استراتژیک است افزود: این مرز ظرفیت تبدیل شدن به بازارچه تخصصی را دارد.

موهبتی با بیان اینکه در این مرز رسمی کمتر مشکلات خاص آب و هوایی وجود دارد ادامه داد: به دولت مرکزی افغانستان اعلام آمادگی کردیم که در این منطقه بازارچه تخصصی سیمان، دام یا آهن آلات داشته باشیم .

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری اظهار کرد: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد بازگشایی دو معبر رسمی و یک بازارچه در استان خراسان جنوبی باشیم.

او با بیان اینکه برای بازگشایی مرزهای رسمی استان پیگیری های متعددی صورت گرفته است بیان کرد:در حال حاضر با توجه به پیگیری ها دولت افغانستان اعلام کرده است که تا شهریورماه یا نهایت تا پایان سال معبر رسمی یزدان بازگشایی خواهد شد.

موهیتی در خصوص مرز رسمی میل 73 هم گفت: دولت مرکزی افغانستان موفقت کرده است که تا سال 1399 این مرز رسمی هم بازگشایی شود. و ما پیگیری هایی انجام می دهیم که تا پایان سال همزمان با مرز یزدان بازگشایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار