رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

مراکز جمع آوری سیب زیردرختی در آذربایجان غربی ساماندهی شود

ارومیه (پانا)- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خواستار ساماندهی و توجه به مسایل بهداشتی در مراکز جمع آوری سیب درختی صنعتی در استان با هدف تامین امنیت غذایی مردم شد.

کد مطلب: ۹۲۵۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مراکز جمع آوری سیب زیردرختی در آذربایجان غربی ساماندهی شود

رسول جلیلی پیش از ظهر دوشنبه در در جلسه ساماندهی مراکز خرید و جمع آوری سیب درختی کنار جاده ای استان سلامت آحاد جامعه را یکی از مهمترین زمینه های پویایی و توسعه دانست و بر لزوم جمع آوری بهداشتی سیب درختی صنعتی در کنار جاده ها در جهت تامین امنیت غذایی مردم تاکید کرد.

وی ادامه داد: تلاش جهاد کشاورزی بر ساماندهی مراکز خرید و جمع آوری سیب درختی و کاهش ضایعات در رساندن محصول به صورت بهداشتی به محل فراوری و کارخانه های صنایع تبدیلی است و در این راستا تجمیع مراکز جمع آوری سیب به منظور نظارت بیشتر برنحوه خرید محصول ضروری است.

جلیلی افزود: با توجه به اینکه امسال زمان سال آوری باغ های سیب درختی استان است وبر اساس براوردهای انجام شده در حدود ۱۵۰ هزار تن از محصول تولیدی سیب درختی استان به مصارف کارخانه های صنایع تبدیلی خواهد رفت، ساماندهی مراکز خرید کنار جاده ها قبل از فصل برداشت بیش از پیش ضرورت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: دپوی غیر بهداشتی سیب درختی صنعتی درحاشیه جاده ها باعث مخدوش شدن چهره کشاورزی آذربایجان غربی به عنوان قطب تولید سیب درختی در کشور می شود.

جلیلی گفت: ساماندهی مراکز خرید و فروش سیب صنعتی نیازمند مشارکت فعال کشاورزان و مساعدت کارخانجات صنایع تبدیلی و تکمیلی در دریافت هر چه سریعتر محصول و فراوری آن است.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که تمایل دارند در سال ۹۸ در امر خرید و جمع آوری محصولات صنعتی (سیب درختی) فعالیت نمایند، می توانند از مورخه ۱۰ لغایت ۱۶ تیرماه سال جاری با در دست داشتن درخواست فعالیت و سایر مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز فعالیت و تغییر کاربری در مکان های واجد شرایط به مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان ها مراجعه کنند.

جلیلی تاکید کرد: از هر گونه فعالیت بدون مجوزعاملین جمع آوری سیب صنعتی در حریم جاده ها توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و نیروی انتظامی ممانعت بعمل خواهد آمد.

در ادامه هریک از اعضای حاضر در جلسه پیشنهادات و راهکارهای عملی خود را جهت بهبود و اصلاح وضعیت موجودی سیب تولیدی باغداران استان ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار