710 مأموریت تصادفی اورژانس مازندران در تعطیلات گذشته

ساری (پانا) - رییس مرکز فوریتهای پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که این مرکز در تعطیلات گذشته دو هزار و 263 مأموریت انجام داده است.

کد مطلب: ۹۲۵۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
710 مأموریت تصادفی اورژانس مازندران در تعطیلات گذشته

یحیی صالح طبری با بیان اینکه پرسنل اورژانس مازندران از روز چهارشنبه 5 تیر تا صبح روز یکشنبه 9 تیرماه دو هزار و 263 ماموریت انجام داده‌اند، اعلام کرد: «از این تعداد، 710 مأموریت تصادفی و 1553 ماموریت غیر تصادفی بود. در ماموریتهای تصادفی، 498 مصدوم به دلیل شدت جراحت به بیمارستان‌ها اعزام شدند و 126 نفر دیگر نیز در محل حادثه کارهای درمانی آنها انجام شد.»

او با اعلام اینکه اوژانس مازندران در این مدت 6 مأموریت ویژه تصادفی انجام داده است و با توضیح اینکه مأموریت ویژه تصادفی به ماموریت‌هایی اطلاق می‌گردد که در آن حادثه رانندگی تعداد مصدومان آن پنج نفر به بالاتر باشد، گفت: «در این حوادث 31 نفر مصدوم شده بودند.»

رئیس اورژانس مازندران همچنین تعداد مأموریت‌های غیر تصادفی در این تعطیلات را یکهزارو 553 مورد اعلام کرد و گفت که در این مأموریت‌ها 800 بیمار از طریق اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

صالح طبری بیماری‌های قلبی و تنفسی را بیشترین آمار مربوط به مأموریت‌های غیر تصادفی مازندران در این مدت عنوان کرد.

رییس اورژانس مازندران همچنین گفت مجموع تماسهای ورودی و خروجی در 3 مرکز پیام و یک مرکز ارتباطات اورژانس 115در استان 16368 مورد بود.

بالگرد اورژانس در تعطیلات فعال بود

صالح طبری با اشاره به حجم بالای تردد در جاده‌های مازندران و ترافیک در مسیرهای منتهی به استان، گفت: «این مساله باعث شد تا در برخی مواقع بالگرد اورژانس به پرواز درآید تا خدماتدهی در اسرع وقت به مصدومان انجام شود.»

رئیس اورژانس مازندران افزود: «در این مدت 5سورتی پرواز بالگرد اورژانس انجام شد و 8 بیمار که بیشترشان مصدومان تصادفات جاده‌ای بودند از این طریق به مراکز درمانی منتقل شدند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار