دیدار و گفت و گوی صمیمی خبرنگاران پانا آذربایجان شرقی

رضا ناجی: هنوز مقابل آینه تمرین بازیگری می کنم

هیچ موقع از لهجه ترکی خود شرم نداشتم

تبریز(پانا) - اولین بازیگر ایرانی دریافت کننده جایزه "خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد" از جشنواره فیلم برلین می گوید: هیچ وقت در حرفه بازیگری بحث پول نکردم، چون عشق به بازیگری داشتم، عشق من به بازیگری آنچنان است که همزمان با داشتن چهار جایزه جهانی بازهم جلوی آینه بازیگری تمرین می کنم.

کد مطلب: ۹۲۵۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
رضا ناجی: هنوز مقابل آینه تمرین بازیگری می کنم

رضا ناجی بازیگر سینما و تلویزیون پنجم دی ماه سال ۱۳۲۱ در خیابان طالقانی تبریز متولد شد. از کودکی به تئاتر علاقه داشت و در تئاترهای خیابانی مختلفی نقش بازی کرده بود. وی که دارای گواهینامه پایه یک رانندگی و گواهینامه درجه یک مهارت فنی خودرو است ابتدا به شغل مکانیکی مشغول بود سپس به استخدام نیرو هوایی ارتش درآمد. وی بازیگری را از سال ۱۳۴۱ خورشیدی آغاز کرده‌است و با بازی در فیلم‌های مجید مجیدی به شهرت رسید.

ناجی نخستین بازیگر ایرانی دریافت‌کننده خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم برلین برای بازی در فیلم آواز گنجشک‌ها بوده‌است.

رضا ناجی در دیدار و گفت و گوی صمیمی با خبرنگاران پانا آذربایجان شرقی با بیان این که تبریز شهر اولین‌ها است و امیدوارم دانش‌آموزان شهر تبریز در طول زندگی موفق باشند، گفت: در تبریز به دنیا آمدم و از ۱۲سالگی علاقه زیادی به هنر و فعالیت های هنری داشتم که این عشق و علاقه من را به سوی کارهای متفاوتی کشاند و در نهایت عشق به هنر باعث شد تا در حرفه‌ بازیگری فعالیت داشته باشم.

وی در پاسخ به سوال دانش آموزان در رابطه با لهجه ترکی که هنگام بازی در نقش های متفاوت به چشم می خورد، پاسخ داد: هر شهری و یا کشوری بدون استثنا لهجه بخصوص خود را دارد و من هم به عنوان یک تبریزی لهجه ترکی دارم و هیچ وقت و به هیچ عنوان از لهجه خود شرم نداشته و ناراضی نیستم.

اولین بازیگر ایرانی دریافت کننده جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد با بیان اینکه حقوق بازیگری امری محرمانه است، ادامه داد: هیچ بازیگری مبلغ دریافتی خود را نمی گوید و من می توانم به طور قاطعانه بگویم که در ایران حدود ۵ یا ۶ نفر، بیشترین مبلغ را دریافت کند که عبارت است از ؛ عطاران،فروتن و....

ناجی افزود: اگر بخواهم بگویم که بین بازیگران ایرانی،کدام شخص، بازیگر بهتری است، "شهاب حسینی" را نمونه‌ای بارز از لحاظ اخلاق، معرفت و معلومات می دانم و سیمرغ بلورین قطعا حق اوست.

وی ادامه داد: بازیگری عشق می خواهد و امری ژنتیکی است و در کنار آن، تحصیل نیز کمک زیادی می تواند داشته باشد ولی تحصیلات به تنهایی بدون داشتن استعداد، نمی تواند کمکی به فرد کند.

این بازیگر ایرانی بیان کرد: هیچ وقت در حرفه بازیگری بحث پول نکردم چون عشق به بازیگری داشتم، عشق من به بازیگری آنچنان است که همزمان با داشتن چهار جایزه جهانی بازهم جلوی آینه بازیگری تمرین می کنم زیرا بازیگری حرفه‌ای حساسی است و در اکثر مواقع آینده خوبی ندارد ولی هر کس که با عشق و علاقه شروع کند با موفقیت های زیادی هم روبرو می‌شود.

ناجی خطاب به دانش آموزان خبرنگار پانا ادامه داد: من به عنوان پدربزرگتان با ۷۷ سال سن به شما توصیه می‌کنم هرگز دروغ نگویید زیرا عامل بدبختی هر انسانی تنها به یک دروغ وابسته است ولی متاسفانه بسیاری از افراد در جلوی دوربین دروغ می گویند.

او در مورد مخالفت های خانواده‌اش در مورد رشته بازیگری بیان کرد: در اوایل رشته بازیگری، هیچکس حمایتم نمی کرد و حتی پدرم همیشه مرا در این خصوص دعوا می کرد ولی عشق به بازیگری هیچ وقت اجازه نداد تا من به حرفه بازیگری ادامه ندهم، انسان عاشق همیشه راهی برای دنبال کردن هدفش پیدا می کند.

اولین بازیگر ایرانی دریافت کننده جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد در آخر با توصیه به خبرنگاران در خصوص دروغگویی، ادامه داد: هرگز در حرفه خودتان یعنی خبر‌نگاری دروغ نگویید تمام آنچه را که مصاحبه کرده‌اید بنویسید نه بیشتر و نه کمتر.

خبرنگار: مریم پور علی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار