حماسه آزاد سازی مهران باید در تقویم رسمی کشور ثبت شود

استاندار ایلام صبح امروز در برنامه زنده "صبح بخیر ایران"شبکه یک سیمای ملی ، با اشاره به 10 تیرماه سالروز آزادسازی مهران در سال 65، اظهار کرد: کاش در تقویم رسمی کشور برای همیشه از حماسه غرورآفرین آزادسازی مهران یاد وثبت می شد.

کد مطلب: ۹۲۵۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
حماسه آزاد سازی مهران باید در تقویم رسمی کشور ثبت شود

"قاسم سلیمانی دشتکی" با بیان اینکه از شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌خواهم این حماسه بزرگ در تقویم رسمی کشور ثبت شود، افزود: ایلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی مظلوم واقع شد و دیروز مهران در عملیات کربلای یک آزاد شد و امروز مهران دروازه ورود به کربلا و عتبات عالیات است.

استاندار ایلام، با اشاره به اینکه نظام دولت و کشور به ایلام مدیون است، گفت: امروز هم در عرصه حماسه ملی اربعین بیش از ۶۵ درصد زوار از مرز مهران تردد می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال تردد زوار با توجه به حذف ویزا چند برابر شود.

سلیمانی دشتکی، همچنین بابیان اینکه قبل از حضورم در ایلام ۳۵ تا ۴۰ درصد جاده ایلام به مهران آماده‌شده بود از اجرای بیش از ۹۰ درصد این طرح ضروری خبر داد.

استاندار ایلام، در ادامه بابیان اینکه ایلام را نه به نسبت جمعیت کم اش، بلکه به نسبت ظرفیت‌ها و نقش‌آفرینی ملی باید موردتوجه قرار گیرد، افزود: ایلام ظرفیت بسیار بزرگی برای توسعه دارد که می‌تواند پیشران توسعه برای کشور تبدیل گردد.

وی، همچنین در ادمه پخش این برنامه تلویزیونی از اتصال ایلام به خط ریلی کشور در سفر رئیس‌جمهور خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار