صدور ۱۱۴ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در منطقه آزاد ماکو

ارومیه(پانا)-معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو از صدور ۱۱۴ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در این منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۵۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
صدور ۱۱۴ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در منطقه آزاد ماکو

ابراهیم جلیلی با اشاره به فرا رسیدن روز ملی صنعت گفت:امروز که رهبر فرزانه مان، فرمان به تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی و رونق تولید داده است، نشان از اهمیت بیشمار تولید در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی کشور است.

وی افزود:بی شک عدم توجه جدی به تولید داخلی می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین ضربه‌ها را به اقتصاد و تولید کشور، تولید ناخالص ملی، ذخیره ارزی و در نهایت اشتغال و جامعه انسانی وارد نماید. در شرایط کنونی و با عنایت به اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشور، تنها راه برون رفت از این مشکلات را می‌توان حمایت از کالا، سرمایه گذار و یا کار آفرین ایرانی و تولید داخلی عنوان کرد؛ و این مهم مسئولیت همه کارگزاران نظام را سخت وسنگین می‌کند و همه مسئولین باید با حداکثر توان و با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های قانونی در هموار کردن راه تولید سخت بکوشند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو بیان کرد:همه باید با انگیزه‌ای چندین برابر کاری کنیم که نه تنها امروز بلکه همه‌ی روز‌های تقویم به نام یکی از تولید کنندگان پر افتخار ما ثبت شود تا به دشمنان قسم خورده‌ی ما ثابت شود که ایرانی تلاشگر و خستگی ناپذیر، تولید کننده، ضد تحریم، و همواره امیدوار است.

وی گفت:سازمان منطقه آزاد ماکو، همراستا با سیاست‌های کلی نظام و همراه با تلاش جهادگران و سرداران صنعت و معدن و با سرلوحه قرار دادن توسعه صنعتی و معدنی و برنامه‌های پایش و حمایتی خود از هیچ تلاشی دریغ ننموده است بطوریکه در حال حاضر از تعداد ۱۱۴ فقره پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده یکصد و یک واحد صنعتی فعال می‌باشد.

وی ادامه داد:میزان سرمایه گذاری محقق شده در بخش صنعت با در نظر گرفتن پروزه‌های در دست اجرا مبلغ ۶۹۹۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و مبلغ ۱۱۹.۴ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی می‌باشد و تا کنون برای ۲۹۱۵ نفر به صورت مستقیم در بخش صنعت اشتغال ایجاد شده است.

جلیلی تصریح کرد:در بخش معدن سازمان نیز که از سال ۹۴ شروع به فعالیت نموده است، تا کنون تعداد ۲۶ فقره پروانه اکتشاف ۱۸ فقره گواهی کشف، ۸۵ فقره مجوز برداشت جزئی و ۱۶ فقره پروانه بهره برداری جدید صادر شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو ادامه داد: میزان سرمایه گذاری محقق شده در بخش معدن ۶۸۵ میلیارد ریال می‌باشد که این میزان سرمایه گذاری منجر به اشتغال برای ۱۳۹۴ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است. برگزاری منظم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و تعیین هیات موسس خانه معدن از دیگر اقدامات در این حوزه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار