رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

2500 میلیارد تومان تسهیلات برای تعمیر یا ساخت منازل مناطق سیل‌زده کشور پرداخت می‌‌شود

تهران (پانا) - به‌گفته رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،براساس مصوبات اخیر این بنیاد 2 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات برای تعمیر یا ساخت منازل مناطق سیل‌زده کشور پرداخت می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۵۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
2500 میلیارد تومان تسهیلات برای تعمیر یا ساخت منازل مناطق سیل‌زده کشور پرداخت می‌‌شود

به‌گزارش فارس، علیرضا تابش در این زمینه گفت: براساس مصوبات اخیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، 2 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات برای تعمیر یا ساخت منازل مناطق سیل‌زده کشور پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه از این میزان تسهیلات حدود یک هزار و 600 میلیارد تومان آن تسهیلات بلاعوض بوده است، اضافه کرد: این میزان تسهیلات برای 70 هزار واحد مسکونی در کشور است که به ترتیب به 30 هزار واحد احداثی و 40 هزار واحد تعمیراتی تعلق می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه این تعداد از منازل باید به بانک‌ها معرفی شوند، متذکر شد: براساس گزارش‌های اعلام شده، اسباب و وسایل زندگی مردم در 42 هزار واحد مسکونی از بین رفته که در مجموع تاکنون 80 هزار از این واحدها به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

تابش با ابراز خرسندی از سرعت گرفتن پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان در چند ماه اخیر، بیان‌ کرد: تا امروز حدود 150 میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت شده، همچنین، 120 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض نقدی پرداخت به همه مناطق سیل‌زده پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به بازدید از 100 منزل مسکونی در کلات و تایید آن‌ها، از معرفی این تعداد واحد مسکونی به بانک‌ها برای در یافت تسهیلات خبر داد و گفت: بخشی از این منازل باید بازسازی شوند که هم‌اکنون در مراحل عقد قرارداد برای دریافت تسهیلات هستند.

او بیان کرد: 34 زمین نیز برای متقاضیانی که قصد ساخت منازل مسکونی داشتند از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین شده که هم‌اکنون کارهای اولیه آن‌ها انجام شده است.

تابش همچنین عنوان کرد: برای روستاهای سیل‌زده حدود ۴ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد، همچنین حمل و نقل سیمان نیز در کلات مانند سایر مناطق سیل‌زده رایگان بوده و هزینه‌ای نداشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار