در گفت‌وگو با پانا

شهربانو امانی: تخلفات مالی منتسب به قائم مقام اسبق شهردار تهران هنوز تعیین تکلیف نشده است

تهران (پانا) - رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل شورای شهر تهران می گوید هنوز تخلفات مالی قائم‌مقام محمد باقر قالیباف، شهردار اسبق تهران، تعیین تکلیف نشده و امیدوار است قوه قضاییه گزارشی از آن به مردم بدهد.

کد مطلب: ۹۲۵۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
شهربانو امانی: تخلفات مالی  منتسب به قائم مقام اسبق شهردار تهران هنوز تعیین تکلیف نشده است

شهربانو امانی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تفریغ بودجه سال 96 و عملکرد پنج ماهه نخست این سال که مربوط به مدیران گذشته شهر تهران بوده است، اظهار کرد: در ارتباط با موضوع تفریغ بودجه حساسیتی به پنج ماهه سال 96 و قبل از استقرار شورای پنجم مخصوصا در حوزه فرهنگی - اجتماعی وجود دارد که صد درصد بودجه این بخش در آن مقطع پنج ماهه مصوب شده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: در سه ماهه اول استقرار شورای پنجم، شهردار وقت تهران آقای دکتر نجفی گزارش مشروحی از آنچه تحویل گرفته بود، ارائه داد. چون طبق مصوبه شورا، شهردار باید گزارش بدهد که چه چیزی را تحویل گرفته است. بنابراین آقای نجفی یک گزارش مفصلی را دادند و خلاصه آن را در صحن علنی نیز مطرح کردند. ذی‌نفعان می‌توانستند این گزارش را بررسی کنند. البته برخی از ذی‌نفعان در جایی نقدی کرده بودند که برخی انحراف معیارها در عملکرد 12 ساله‌ و مواردی مثل هولوگرام و بی‌انضباطی مالی را نپذیرفته بودند.

وی با اشاره به گزارش تحویل و تحول شهرداری تهران که از سوی شهردار وقت ارایه شده بود، گفت: از ذی‌نفعان، صاحب‌نظران و حتی متخصصان دانشگاهی برای تحلیل و بررسی این گزارش تقاضا می‌کنم ورود کنند. یکی از جایگاه‌ها صدا وسیماست و بنا بر گزارشی که خود سیما ارائه داده است، اکثر شهروندان دوست دارند از رسانه ملی استفاده کنند. بنابراین همان‌طور که شهردار 12 ساله و سه دوره‌ای اسبق در رسانه ملی از خود دفاع کرد که بدهی ندارد، همین شبکه‌ها باید عملکرد مدیران شهرداری به ویژه در آن دوره 12 ساله و نقدهایی را که در زمینه استخدام‌ها، وام‌ها و عملکرد مدیریت شهری وجود دارد، مطرح کنند.

امانی افزود: امروز شورای شهر تهران روزانه 17 میلیارد تومان باید هزینه جرایم وام‌های بانکی را پرداخت کند. بنابراین گزارش عملکرد می‌تواند به شفافیت کمک کند.

این عضو شورای شهر تهران درباره ورود سازمان بازرسی به بودجه فرهنگی سال 95 و 96 اظهار کرد: آب رفته به جوی بازنمی‌گردد. این بی‌اعتمادی‌ای را که امروز مردم دارند،می‌توان با سالم‌سازی قدرت چه قدرت کلان ملی و چه قدرت محلی به دست آورد. همان‌طور که شهردار وقت گزارشی از زاویه دید نظارتی ارائه داد همان گزارش هم باید در آستانه انتخابات شورایاری که محل نقد و بررسی و تایید و تشویق است، ارائه شود.

وی افزود: گذشته نقشه راه آینده است، امروز مدیریت شهری روزانه باید هزینه بالایی را برای وام بانکی و بدهی دوره گذشته بدهد در صورتی که تخلفات مالی از جمله موارد منتسب به قائم مقام شهردار اسبق تهران هنوز تعیین تکلیف نشده است و امیدوارم قوه قضاییه گزارشی از آن به مردم بدهد تا مردم بدانند موضوع مبارزه با فساد می‌تواند بر روی ثبات میدیریت شهری و اعتمادسازی مردم اثرگذار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار