– بسیاری از جرائم، ناشی از بیکاری و نبود مهارت است

کاشان ( پانا) - رییس زندان کاشان گفت: بعد از روند اسلامی شدن ساختار زندان که توسط شهید بهشتی آغاز شد، زندان به جای نگهداری افراد به محل اصلاح و تربیت آنان تبدیل شد.

کد مطلب: ۹۲۵۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
– بسیاری از جرائم، ناشی از بیکاری و نبود مهارت است

به گزارش پانا کاشان، سید رضا موسوی در مصلای نماز جمعه نوش‌آباد، اظهار کرد: مجرم در چرخه اصلاح و تربیت زندان، باید متفاوت از شرایط قبل شود و این مهم در واحد فرهنگی و اشتغال زندان کاشان به وقوع پیوسته است .
وی افزود: زندان کاشان که امور فرهنگی، اجتماعی و اصلاح زندانیان را بر عهده دارد در سال گذشته440 نفر از مددجویانی که به علت شرایط اقتصادی، اجتماعی و تحریم‌های دشمنان مرتکب جرم شده و به بیراهه رفته‌اند در رشته‌های فنی و حرفه‌ای به مهارت رسانده است .
موسوی تصریح کرد: بسیاری از جرائم ناشی از بیکاری و عدم مهارت است، وقتی فرد آموزش می‌بیند هم جامعه از آن‌ها بهره‌مند‌ می‌شود و هم خود او با عزت نفس به جامعه برمی‌گردد .
وی افزود: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی که قوه قضاییه علمدار آن است، واحد مددکاری و فرهنگی زندان کاشان با برگزاری دوره‌های آموزش برای خانواده و همسر زندانیان، 60 نفر از آن‌ها نسبت به آسیب‌های اجتماعی ناشی از جرائم مواد مخدر و طلاق آشنا شده‌اند که در زندگی آن‌ها نیز اثرگذار بوده است .
رییس زندان کاشان اظهار کرد: از زندان کاشان، در سال پایتخت کتاب ایران به عنوان یک گزینه فرهنگی و برگزاری 70 نشست کتابخوانی با حضور مدد جویان توسط معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد .
موسوی تصریح کرد: مددجویان، در داخل زندان کتاب و مقاله می‌نویسند، نشست‌های علمی برگزار می‌کنند و با یکدیگر مباحثه می‌کنند به طوری که علاقه زندانیان به طرف مطالعات هدفمند و کتاب‌های روان‌شناسی و مذهبی تغییر پیدا کرده است .
رییس زندان کاشان گفت: مددجویان در کلاس‌های حفظ قرآن شرکت می‌کنند و ۲۷۰ نفر حافظ قرآن پرورش یافتند که رتبه‌های برتر مسابقات قرآن در سال ۹۷ به دست آوردند .
وی تصریح کرد: مددجویان زندان کاشان، رتبه سوم مسابقات ورزش زورخانه‌ای کشور را کسب کردند که نمونه کار فرهنگی است .
موسوی تأکید کرد: کار فرهنگی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر است. زندان، کانون آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است. وقتی کار فرهنگی در زندان جواب می‌دهد در جامعه نیز امکان‌پذیر است .
رییس زندان کاشان، گفت : مشارکت مردم و نیکوکاران همراه با کمک‌های ستاد دیه، مسئولان قضایی و اجرایی، با پرداخت 215 میلیارد ریال، منجر به آزادی ۲۴۲ نفر از زندانیان مالی و برگشت آن‌ها به جامعه شد .

به گزارش پانا، گردهمایی دیده‌بانان قوه قضائیه و اعضای حفاظت اجتماعی، دادگستری شهرستان آران و بیدگل در محل مصلای نماز جمعه نوش‌آباد برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار