برافراشته شدن پرچم شهر زیر زمینی نوش آباد بر فراز شاهان کوه فریدونشهر

کاشان ( پانا )- سرپرست باشگاه کوهنوردی کوهباد انوشه نوش آباد از برافراشته شدن، پرچم مجموعه باستانی شهر زیر زمینی نوش آباد بر فراز بام استان اصفهان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۵۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
برافراشته شدن پرچم شهر زیر زمینی نوش آباد بر فراز شاهان کوه فریدونشهر

مصطفی قدیری در گفت و گو با خبرنگار پانا کاشان، اظهار کرد: هفتمین صعود تیم کوهباد انوشه نوش آباد، با حضور 14 همنورد با شعار " آب را درست مصرف کنیم" و به مدت زمان شش ساعت بر فراز قله شاهان کوه فریدونشهر انجام شد .

وی افزود: قله شاهان کوه، چهار هزار و 40 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی فریدون‌شهر و بر روی خط‌الراسی نعلی شکل واقع شده و بلندترین قلّه استان اصفهان است .

قدیری با اشاره به مسیر این صعود گفت: صعود به این قله از دو مسیر چشمه لنگان در جبهه شمالی قله و روستای سرداب بالا در جبهه شرقی قله است که مسیر دوم بهترین راه برای صعود به شاهان کوه است .

سرپرست باشگاه کوهنوردی کوهباد انوشه نوش آباد افزود:حفظ منابع خدادی، یک وظیفه شهروندی است که منحصر به زمان یا مکان خاصی نیست، و در شرایطی که کشور با بحران آب روبرو است، همه باید برای مدیریت درست مصرف کردن، فرهنگ سازی کنیم .

قدیری گفت: مجموعه باستانی شهر زیر زمینی نوش آباد، فصلی کهن از تاریخ و تمدن ایران اسلامی و نماد صلح طلبی ایرانیان است که باید به همه جا معرفی کنیم که شعار دوم این صعود بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار