مشاور باراک اوباما: سیاست خارجه ترامپ بیشتر شبیه یک شوی تلویزیونی است

تهران (پانا) - مشاور امنیت رئیس جمهور سابق آمریکا با دروغگو خواندن دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفت: سیاست خارجه وی از کره شمالی و ایران گرفته تا ونزوئلا با شکست همراه بوده و بیشتر شبیه یک شوی تلویزیونی است.

کد مطلب: ۹۲۵۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مشاور باراک اوباما: سیاست خارجه ترامپ بیشتر شبیه یک شوی تلویزیونی است

به گزارش تارنمای هیل، «بن رودز» روز یکشنبه گفت، ترامپ دروغ می گوید که باراک اوباما در زمان ریاست جمهوری اش تلاش های فراوانی برای دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر پیونگ یانگ داشته است.

رودز در پیامی توییتری با اشاره به دیدار سران آمریکا و کره شمالی در منطقه مرزی دوکره نوشت، ترامپ دروغ می گوید، من به مدت هشت سال در ریاست جمهوری اوباما حضور داشته ام و در این مدت اوباما هرگز برای دیدار با " اون " تلاشی نکرد.

ترامپ در کنفرانس خبری با رئیس جمهور کره جنوبی مدعی شد، اوباما بارها تلاش کرد تا با رهبر کره شمالی دیداری با او داشته باشد اما موفق نبوده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا صبح امروز یکشنبه در منطقه غیرنظامی دو کره موسوم به "دی ام زد" واقع در نقطه صفر مرزی، با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار کرد.

پیش از ترامپ، رؤسای پیشین جمهوری آمریکا شامل «رونالد ریگان» در ۱۴ نوامبر سال ۱۹۸۳، «بیل کلینتون» در ۱۱ روئیه ۱۹۹۳، «جورج دبلیو بوش» در ۲۰ فوریه ۲۰۰۲ و «باراک اوباما» در ۲۵ مارس ۲۰۱۲ از ناحیه غیر نظامی شده مرز دو کره در روستای پانمونجوم بازدید کرده بودند.

ترامپ امروز هم در سئول و در جمع خبرنگاران گفت که کیم هم برای دیدار با وی اظهار تمایل کرده است اما مسائل امنیتی و پشتیبانی اجازه نخواهد داد تا دیداری طولانی داشته باشند بلکه آنها فقط دیداری کوتاه خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار