کاهش ۴۴ واحدی شاخص بورس

تهران (پانا) - معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با ریزش ۴۴ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۲۴۸ هزار و ۵۳۳ واحد به پایان رسید.

کد مطلب: ۹۲۵۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۴۴ واحدی شاخص بورس

جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد که شاخص‌های معاملاتی در بازار سهام امروز با نوسان مواجه شدند.

افت شاخص‌ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۴۴) واحد کاهش معادل (۰.۰۲) درصد به ۲۴۸ هزار ۵۳۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۱۲) واحد افت معادل (۰.۰۲) درصد به ۷۰ هزار ۱۸۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۲۶ واحد رشد معادل ۰.۳۹ درصد به ۵۸ هزار و ۵۹۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۵۴ واحد افزایش، معادل ۰.۳۹ درصد به ۳۹ هزار و ۹۹۴ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۸۷) واحد کاهش، معادل (۰.۰۷) درصد به ۲۸۰ هزار و ۹۲ واحد، شاخص بازار اول با (۲۴) واحد افت معادل (۰.۰۱) درصد به ۱۸۵ هزار ۷۱۳ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۲۸) واحد ریزش معادل (۰.۰۳) درصد به ۴۸۲ هزار و ۶۵۵ واحد رسید.

نمادهای تاثیرگذار

از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می‌کند که امروز ۳ نماد « فولاد با (۲۱۵) واحد، پارسان با (۱۶۴) واحد و رمپنا با (۱۳۵)» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

نوسان شاخص صنایع

این گزارش می‌افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «سایر معادن با ۱۶۳۶ واحد رشد معادل ۵ درصد به ۳۴ هزار و ۳۷۵ واحد، ذغال سنگ با ۲۷۷ واحد افزایش معادل ۳.۷۶ درصد به ۷ هزار و ۶۴۲ واحد، حمل و نقل با ۲۰۱ واحد رشد معادل ۳.۳۷ درصد به ۶ هزار و ۱۷۳ واحد، سیمان با ۶۰ واحد افزایش معادل ۳.۱۹ درصد به یک هزار و ۹۵۰ واحد، انتشار و چاپ با (۲۲۷۰۰) واحد کاهش، معادل (۳.۵۲) درصد به ۶۲۱ هزار و ۶۶۱ واحد، وسایل ارتباطی با (۲۶۶) واحد افت معادل (۴.۲۱) درصد به ۶ هزار و ۶۲ واحد، محصولات چوبی با (۱۱۰۹۳) واحد کاهش معادل (۴.۲۹) درصد به ۲۴۷ هزار ۳۲۹ واحد» رسید.

بیشترین کاهش قیمت‌ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای « قثابت، قشکر، پاسا، کبافق، تکشا، کماسه و ساروم» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خریخت، خمهر، خلنت، ددام، غگرجی، لخزر و خکمک» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۳۲۷ هزار و ۱۲۷ نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۱ هزار و ۸۹۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۴۴ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار