توافق روسیه با عربستان برای تمدید کاهش تولیدات اوپک پلاس

تهران (پانا) - رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید روسیه با عربستان سعودی توافق کرده است توافق خود با اوپک برای کاهش تولید نفت را، ۶ تا ۹ ماه دیگر تمدید کند.

کد مطلب: ۹۲۵۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
توافق روسیه با عربستان برای تمدید کاهش تولیدات اوپک پلاس

به گزارش مهر به نقل از رویترز، رئیس‌جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین گفت: روسیه با عربستان سعودی توافق کرده است توافق خود با اوپک برای کاهش تولید نفت را، ۶ تا ۹ ماه دیگر تمدید کند. این در حالی صورت می‌گیرد که قیمت‌های نفت تحت فشارهای جدیدی از سوی افزایش تولیدات آمریکا و کند شدن اقتصاد جهانی قرار دارند.

وزیر انرژی عربستان سعوددی، خالد الفالح هم گفت به احتمال زیاد این توافق ۹ ماه تمدید خواهد شد. او در پاسخ به اینکه آیا کاهش تولیدات بیشتر خواهد شد یا خیر؟ گفت: من فکر نمی‌کنم بازار به این کار احتیاجی داشته باشد.

پوتین پس از گفتگو با ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان، در کنفرانس خبری گفت: این توافق که قرار است روز یکشنبه به پایان برسد، به همین فرم کنونی خود و با حجم‌های کنونی، تمدید خواهد شد.

سازمان کشورهای صادرکننده سوخت، اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان مهم، که اتحاد آنها به عنوان اوپک پلاس شناخته شده است، قرار است ۱-۲ ژوئن برای مذاکره در مورد تمدید توافق کاهش تولیدات خود، دیدار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار