رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان:

آموزش های حفاظت از منابع طبیعی در مدارس تشکیلاتی استان سمنان توسعه می یابد

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با بیان اینکه همیاران طبیعت طرحی است که پیرو فرمایش مقام معظم رهبری برای استفاده از توان عمومی برای حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست به اجرا گذاشته شده است، گفت: آموزش های حفاظت از منابع طبیعی در مدارس تشکیلاتی استان سمنان توسعه می یابد.

کد مطلب: ۹۲۵۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش های حفاظت از منابع طبیعی در مدارس تشکیلاتی استان سمنان توسعه می یابد

اسحق اکبری، در کارگاه آموزشی و ترویجی "همیاران طبیعت" ویژه مدیران، کارشناسان و مربیان سازمان دانش آموزی استان سمنان، افزود: این طرح بر مبنای تفاهم نامه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان دانش آموزی در 2 سطح مروج افتخاری و همیار محافظ در استان در حال اجراست.

وی به استقبال دانش آموزان از این طرح اشاره کرد و در ادامه گفت: همیاران طبیعت به وسیله دستورالعمل‌ها و آموزش‌های لازم، سطح دانش و بینش خود نسبت به این منابع خدادادی را افزایش می دهند و به عنوان محافظ طبیعت به طور افتخاری همکاری می کنند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان خاطرنشان کرد: همیار طبیعت فردی است که با انگیزه معنوی و بر اساس علاقه‌مندی به طبیعت، به صورت داوطلبانه عضو این طرح می شود تا با پیشبرد اهداف سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور از جمله حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع‌طبیعی، در شکوفایی و سرسبزی محل زندگی خود سهمی داشته باشد.

نامهربانی محیط زیست بازتاب رفتار نابخردانه با طبیعت

اکبری اظهارداشت: محیط زیست یکی از گرانبهاترین میراث های گذشته است که باید به شایستگی حفظ شود و در اختیار نسل های آینده قرار گیرد اما این میراث ارزشمند امروز مورد بی لطفی است و پیامدهای آن چالش های متعددی است که یا آن دست و پنجه نرم می کنیم.

وی با اشاره به اینکه پاسداشت و احترام محیط زیست سرمایه ای بین نسلی است چرا که هر رفتار سودجویانه و نابخردانه ای با طبیعت بازتاب مستقیم بر چرخه زندگی انسان و سایر حلقه های تنوع زیستی می گذارد، اظهار داشت: تعامل منطقی انسان و طبیعت مقوله مهمی است که آموزش و حساس سازی در این راستا ضروری است و می طلبد حفظ و حراست محیط زیست به عنوان دغدغه اجتماعی در لایه های جامعه نهادینه شود چرا که هرگونه کوتاهی در این مسیر می تواند خسارت های غیرقابل جبرانی به همراه داشته باشد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان گفت: زندگی مدرن و پیشرفت تکنولوژی امروز، انسان را در چنبره زیاده خواهی به بهانه توسعه انداخته است و همین موضوع باعث شده که در بسیاری از موارد حریم شکن طبیعت باشد و با نامهربانی در محیط زیست، چالش و تهدیدهای جدی برای خود به ارمغان آورد.

اکبری افزود: در دین مبین اسلام توصیه های زیادی بر ارزش منابع زیستی شده اما هر روز شاهد بعد جدیدی از تهدیدهای زیست محیطی هستیم، غافل از اینکه قربانی اصلی این رفتارهای شتابزده خود انسان است. پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند شکستن یک شاخه درخت مانند شکستن بال فرشته است و این خود بیانگر اهمیت و جایگاه مجیط زیست است.

10000 دانش آموز پیشتاز، کارت افتخاری همیار طبیعت دریافت می کنند

وی با بیان اینکه تشکیلات سازمان دانش آموزی، بهترین بستر برای آموزش و انتقال فرهنگ منابع طبیعی به جامعه مخاطبان از جمله دانش آموزان، مربیان، خانواده ها و حتی عموم جامعه می باشد، گفت: در سال جاری، 10000 دانش آموز عضو تشکیلات سازمان به عنوان همیار طبیعت، کارت افتخاری همیار طبیعت دریافت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار