آماده‌باش نیرو‌های امدادی و خدماتی مازندران برای مقابله با بحران احتمالی در روزهای آینده

ساری (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران مازندران از آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان از جمله هلال احمر، اورژانس، راهداری، شهرداری برای مقابله با بحران‌های احتمالی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۵۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌باش نیرو‌های امدادی و خدماتی مازندران برای مقابله با بحران احتمالی در روزهای آینده

هواشناسی و مرکز مدیریت بحران مازندران درباره بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتمال آبگرفتگی معابر استان هشدار دادند.

سید محمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: «از دیشب با شمالی شدن جریانات سطح زمین و عبور متناوب امواج کم دامنه تراز میانی جو از روی سواحل جنوبی دریای خزر تا امشب رگبار، رعدوبرق پراکنده و وزش باد گاهی نسبتاً شدید در استان پیش بینی می‌شود.»

او افزود: «از بامداد دوشنبه تا عصر سه شنبه به دلیل تقویت جریانات خشک و مرطوب شمالی سطح زمین و عبور امواج تراز میانی جو کاهش دمای بین ۵ تا ۱۰ درجه شاهد بارش باران، وزش باد گاهی نسبتاً شدید و رعد وبرق پراکنده در استان خواهیم بود.»

رضوی با بیان اینکه شنا و صیادی در دریای خزر از امروز تا بعدازظهر چهارشنبه ممنوع است، درباره احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در استان مازندران به شهروندان ومسافران تابستانی هشدار داده است.

احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: «وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق در کوتاه مدت می‌تواند منجر به جاری شدن روان آب وسیلاب ناگهانی بصورت محلی و نقطه‌ای بویژه درکوهپایه‌ها و ارتفاعات استان شود.»

او توصیه کرد که شهروندان و مسافران ضمن رعایت نکات ایمنی از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق عبور سیلاب خودداری کنند.

احمدی هشدار داد که با توجه به پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در دامنه‌ها و ارتفاعات استان از برپایی چادر، کوه پیمایی، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها، ارتفاعات و فضا‌های باز جدا خودداری شود.

او به هم استانی‌ها و مسافران توصیه کرد در این مدت دامداران و ساکنان بومی، هنگام وقوع رگبار و رعد و برق، نکات ایمنی را رعایت کرده و دام‌های خود را در مناطق امن نگهداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران از آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان از جمله هلال احمر، اورژانس، راهداری، شهرداری برای مقابله با بحران‌های احتمالی در استان خبر داد و به همه نیرو‌های امدادی و خدماتی توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی آمادگی لازم جهت هر گونه عملیات امدادونجات و خدمات رسانی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار