اختصاص ۵۲ میلیارد ریال اعتبار به مدارس کم برخودار و آموزشگاه های مناطق سیل زده خوزستان

اهواز (پانا) - مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان از اختصاص کامل ۳۱ میلیارد ریال اعتبار جهت کمک به مدارس مناطق کم برخوردار و ۲۱ میلیارد ریال به مدارس سیل زده خوزستان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۵۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۵۲ میلیارد ریال اعتبار به مدارس کم برخودار و آموزشگاه های مناطق سیل زده خوزستان

محمد صادق کریمی کیا امروز در حاشیه آیین توزیع تجهیزات در بین مدارس مناطق کم برخودار و حاشیه ای خوزستان اعلام کرد: دفاتر تسهیل گری تحت نظر اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان و با هماهنگی آموزش و پرورش استان بالغ بر ۳۸۹ مدرسه کم برخوردار و حاشیه ای را تحت پوشش خدمات خود قرار داده اند.

او با اشاره به فعالیت ۱۱ دفتر تسهیل گری در استان خوزستان، خاطرنشان کرد: این دفاتر با هماهنگی آموزش و پرورش طرح جامع حمایت از مدارس مناطق کم برخوردار را در دستور کار خود دارند‌. در این طرح مدارس مناطق حاشیه ای و همچنین آموزشگاه های مناطق کم برخوردار از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری حمایت خواهند شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان در ادامه با اشاره به اجرای موفقیت آمیز مرحله اول طرح جامع حمایت از مناطق کم برخودار؛ توضیح داد: در مرحله دوم توزیع تجهیزات، بالغ بر ۱۵۶ آموزشگاه مناطق حاشیه ای و کم برخودار تحت پوشش قرار می گیرند. در قالب این طرح تجهیزاتی از قبیل کولر و رایانه در بین این مدارس توزیع خواهد شد.

کریمی کیا در ادامه مهمترین هدف از اجرای این طرح را برقراری عدالت آموزشی در بین دانش آموزان استان دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت دفاتر تسهیل گری، حمایت از دانش آموزان مناطق کم برخودار و ایجاد بستر برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان کم برخودار از دیگر اهداف اجرای این طرح در خوزستان است.

او با اشاره به اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسط وزارت نفت برای بازسازی مدارس سیل زده استان، تصریح کرد: با اختصاص این مبلغ همه مدارس سیل زده در خوزستان تا قبل از آغاز مهرماه ۹۸ مجددا بازسازی و نوسازی خواهند شد.

مدیرکل امور اجتماعی استاندار خوزستان با اظهار اینکه اعتبارات خوبی از محل شورای اجتماعی کشور برای آموزش و پرورش استان جذب شده است؛ توضیح داد: تاکنون بالغ بر ۳۱ میلیارد اعتبار جهت حمایت از مدارس کم برخودار و همچنین ۲۱ میلیارد ریال اعتبار جهت کمک به نوسازی و بازسازی مدارس اختصاص پیدا کرده است.

کریمی کیا در پایان گفت: حمایت از مجموعه تعلیم و تربیت استان از اولویت های مدیریت اجرایی استان است. با تمام توان خود به آموزش و پرورش در راستای پیشبرد اهداف عالی تعلیم و تربیت کمک خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار