اجرای طرح نشاط معنوی در امامزادگان موجب جذب نوجوان به این اماکن می شود

ایلام (پانا) مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام از اجرای طرح نشاط معنوی در امازادگان این استان همزمان با فصل تابستان خبر داد و گفت:اجرای این طرح در سطح اماکن متبرکه امامزادگان در جذب نوجوانان به این اماکن موثر است.

کد مطلب: ۹۲۵۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح نشاط معنوی در امامزادگان موجب جذب  نوجوان به این اماکن می شود

حجت الاسلام مرتضی عزیزی خاطر نشان کرد: این طرح به منظور غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان‏‏‏ همزمان با پایان سال تحصیلی در شماری از امامزادگان شهرستان های مختلف استان ایلام اجرا خواهد شد.

وی زمان اجرای این طرح را تا ۲۹ مرداد ماه سال جاری عنوان کرد و افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور در اماکن متبرکه این استان ویژه دانش آموزان رده سنی هفت تا ۱۸ سال دختر و پسر اجرا می شود.

وی اظهار کرد: این طرح به صورت برپایی کلاس در جوار بقاع متبرکه و از طریق مشارکت با سایر دستگاه های فرهنگی مجری طرح اوقات فراغت نظیر بسیج، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان، کانونهای فرهنگی هنری مساجد و گروه های خودجوش فرهنگی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام مطالب آموزشی ارایه شده در اجرای این طرح را شامل آموزه های معارفی (قرآن، احکام، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی)، مهارتهای دهگانه زندگی (مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات موثر، حل مسئله و تصمیم گیری، مدیریت استرس و مهارت های فنی و هنری (نقاشی، خطاطی، گلدوزی و خیاطی) برشمرد.

عزیزی ابراز امیدوری کرد با اجرای هر چه بهتر برگزاری این طرح و شیوه های متنوع آن برای نوجوانان در راه اعتلای فرهنگ تکریم امامزادگان و تعمیق آن بین نسل جوان تلاش بیشتری کرد.

وجود بیش از 60 بقعه و زیارتگاه در استان ایلام رنگی از اصالت و معنویت ب این استان بخشیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار