گردهمایی بهترین‌های موسیقی کلاسیک در لااسکالای میلان

تهران (پانا) - تئاتر «لااسکالا» معروف‌ترین تالار اپرای دنیا میزبان بهترین‌های موسیقی کلاسیک دنیا در اجرای ارکستر فیلارمونیک وین به رهبری «پلازیدو دومینگو» و «گوستاوو دودامل» بود.

کد مطلب: ۹۲۵۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی بهترین‌های موسیقی کلاسیک در  لااسکالای میلان

به گزارش یورونیوز، مشهورترین قطعات تاریخ اپرا با همراهی ارکستر فیلارمونیک وین در «جشن سفیر رولکس» اجرا شد. عواید کنسرت برای کمک به آکادمی خانه اپرا هزینه خواهد شد.

پلازیدو دومینگو خواننده اسطوره‌ای اپرا و رهبر ارکستر درباره‌ این برنامه گفته است: «باشکوه است بودن در محلی که پیش ازین وِردی در آن حضور داشت، تاریخ هنوز اینجاست، سنت‌ها هنوز اینجاست و با فیلارمونیک وین شما مفهوم خانواده را درک می‌کنید.

رهبری ارکستر فیلارمونیک وین، در اپرای لااسکالای میلان بزرگداشت عظیمی برای موسیقی است آن‌هم در کنار برترین‌ها مثل سونیا یونچِوا، جوناس کافمن، خوان دیه‌گو فِلورِز و یوجا وانگ.»

گوستاو دودامل کنداکتور دیگر این برنامه نیز می‌گوید: «حضور در شهر و اپرایی که جوزپه وردی آنجا حضور داشته و کار کرده تجربه‌ای بی‌نظیر است. تاریخ و سنت هنوز اینجا حاضرند. و با ارکستر فیلارمونیک وین، گویی همهٔ اعضای یک خانواده اینجا هستند.»

دنیل فروشاور‌، ریس ارکستر فیلارمونیک وین، می‌گوید: «این کنسرت برای من بودن در جمع دوستان است؛ آن هم در بالاترین سطح»

میکائیل بلاده‌رر، مدیر اجرایی ارکستر فیلارمونیک وین می‌گوید‌ که تلاش داشته‌اند مجموعه‌ای از بهترین اپراهای ایتالیایی را از آهنگسازانی نظیر دونیزِتّی، وِردی،‌ پوچینی و نیز شارل گونوی فرانسوی جمع آوری کنند تا ادای دینی به اپراخانهٔ لااسکالا در میلان داشته باشند.



سونیا یونچوا خواننده سوپرانو تجربه حضور و همکاری با خوان دیه‌گو فلورز را تجربه‌ای یگانه و ناب می‌داند و می‌افزاید: «هرگز با هم اجرا نکرده بودیم. رومئو و ژولیت هم داستان زیباست. و این برایم هیجان‌انگیز است.»

خوان دیه گو فلورز خواننده تنور درباره این اجرای مشترک با یونچوا می‌گوید: «Una furtiva lagrima آریای بی‌نظیری است. یک آریای بی‌پرده، این قطعه بسیار زیبا فقط با همراهی یک چنگ و پیانو و چند ساز دیگر اجرا می‌شود. مردم گاهی اشک می‌ریزند.»

یوجا وانگ، پیانیست برجستهٔ چینی که انگشتانش به «انگشت‌های پرنده» معروفند درباره تجربه‌اش از اجرا در لااسکالا می‌گوید: «حدود ده سال پیش بود که اولین بار به سالن لااسکلا آمدم. واقعا جادویی بود چون تاریخ اینجا زنده است. ماریا کالاس بت من است.»

مترجم: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار