رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا:‌ زیان طلای تقلبی متوجه واحدهای تولیدی است

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران می‌گوید در صورت وجود طلای تقلبی و غیراستاندارد در بازار، در نهایت زیان آن متوجه تولیدکنندگان طلا خواهد بود.

کد مطلب: ۹۲۵۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا:‌ زیان طلای تقلبی متوجه واحدهای تولیدی است

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، سیدحجت شفایی درباره وجود طلای تقلبی در بازار و چگونگی مشخص کردن عیار آن گفت: در بازار طلاهایی وجود دارند که وقتی برای آزمایش عیار، آنها را به آزمایشگاه می‌دهید، شاید ۵ خط از عیار آن کم شود ولی اینگونه نیست که طلای ۲۴ عیار به ۱۸ عیار تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته طلای تقلبی در بازار وجود داشته است، تصریح کرد: همواره خواهان آن بوده‌ایم تا بانک مرکزی و وزارت صنعت به عنوان نهادهای مسئول در زمینه طلا و جواهر، شمش‌های طلا و مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان را خود تامین کنند.

ریس اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر خاطرنشان کرد: با این حال در صورتی که طلایی تقلبی از مشتری خریداری شود، در کارگاه‌های طلاسازی ناچار هستند برای رساندن عیار آن طلا به سطح استاندارد، شمش طلا آب کنند.

شفایی تاکید کرد: واحدهای تولیدکننده طلا در کشور زیر نظر سازمان ملی استاندارد فعالیت می‌کنند و خریداران طلا نباید هیچگونه نگرانی بابت خرید طلا با فاکتور و مُهر فروشگاه‌های معتبر داشته باشند، زیرا عیار و وزن طلای ساخته‌شده از سوی سازمان ملی استاندارد تایید شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار