معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی معاون اول رئیس جمهور در سنندج:

طرح‌های گردشگری موفق به صورت ویژه حمایت می شود

سنندج(پانا)-معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: با هدف کمک به اتمام طرح های نیمه تمام و نیز رونق توسعه بخش گردشگری در این راستا از طرحهای گردشگری موفق به صورت ویژه حمایت می شود.

کد مطلب: ۹۲۵۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح‌های گردشگری موفق به صورت ویژه حمایت می شود

سعید شیرکوند معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی معاون اول رئیس جمهور در حاشیه بازدید از طرح‌های گردشگری در حال ساخت سنندج در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: برخی طرح‌های گردشگری که مطالعات و برآوردهای اولیه آنها در سال‌های ۹۵ و ۹۶ انجام شده به علت تورم داخلی در سال ۹۷ و امسال دچار کمبود اعتبار و تکمیل آنها با مشکل مواجه شده است.
وی افزود: به همین خاطر اقداماتی اندیشیده شده تا تسهیلاتی که از طریق نظام بانکی و صندوق توسعه ملی در اختیار این پروژه‌ها قرار می‌گیرد ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند، بنابراین مقامات استانی و صاحبان پروژه‌ها باید پیگیر جذب این افزایش منابع باشند.
معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: امسال با توجه به شرایط کشور و شعار رونق تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی فعال‌تر و با برنامه ریزی بهتری در راستای تحقق توسعه و رونق اقتصادی کشور گام بر می‌دارد.
شیرکوند شکل گیری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را برای از بین بردن موانع موجود اعلام کرد و گفت: اگر در نظام اجرایی استان‌ها مانعی برای طرح‌های گردشگری یا دیگر حوزه‌ها وجود داشته باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد و با استفاده از ظرفیت‌های استانی یا حوزه اقتصاد مقاومتی موانع برداشته می‌شود.
وی با بیان اینکه تمام هزینه‌های مورد نیاز برای دریافت مجوزها و تعرفه‌های بخش گردشگری حذف شده است، اظهار داشت: دولت به شهرداری‌ها و بسیاری دستگاه‌های مرتبط به زیرساخت‌های مربوط به حوزه گردشگری را مکلف به ارائه خدمات بدون دریافت هزینه کرده است.
معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور، کردستان را یکی از استان‌های گردشگر پذیر از لحاظ شرایط اقلیمی و فرهنگی توصیف کرد و افزود: با وجود کمبود منابع مالی، براساس محاسبات انجام شده در سال ۹۶، استان کردستان در حوزه گردشگری تسهیلات بیشتری نسبت به دیگر استان‌ها دریافت کرد.
شیرکوند در پایان بر نگاه حمایتی دولت به استان‌های کمتر برخوردار تاکید کرد و گفت: سعی داریم با رویکردی مثبت در راستای رفع موانع موجود توسعه و رونق اقتصادی این استان‌ها گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار