رئیس اداره آموزش خانواده وزارت آموزش و پرورش:

امسال هزار نفر از شرکت کنندگان آزمون مدرسین خانواده جذب خواهند شد

تهران (پانا) - رئیس اداره آموزش خانواده وزارت آموزش و پرورش، هدف از برگزاری آزمون جذب مدرسین آموزش خانواده را تلاش برای بالا بردن آگاهی خانواده دانش آموزان عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۲۵۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
امسال هزار نفر از شرکت کنندگان آزمون مدرسین خانواده جذب خواهند شد

کیومرث جهانگرد در حاشیه برگزاری آزمون جذب مدرسین خانواده، از برگزاری مستمر و سالانه این آزمون خبر داد و گفت: فرهنگیان رسمی یا پیمانی یا اعضای هیئت علمی دانشگاه که علاقه‌مند به مسائل خانواده و تربیت فرزند هستند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. امسال چهار هزار و 200 نفر داوطلب داشتیم که به احتمال زیاد هزار نفر انتخاب خواهند شد. این یک آزمون سراسری است که در کل کشور برگزار می‌شود. ما در ادارات کل تمام استان‌ها یک حوزه امتحانی داریم.
وی افزود: پس از مرحله آزمون، نوبت به مرحله مصاحبه می‌رسد که در این مرحله معیارهای مختلفی برای جذب مدرس وجود دارد؛ سپس یک دوره آموزشی برای پذیرفته‌شدگان برگزار خواهیم کرد و پس از آن می‌توانند به عنوان مدرس آموزش خانواده فعالیت کنند.
جهانگرد هدف اساسی مدرسان را کمک به خانواده در تربیت فرزند عنوان کرد و افزود: پدر و مادر جوانی که برای اولین بار فرزندشان را به مدرسه می‌فرستند، نمی‌دانند که چطور با مدرسه تعامل داشته باشند، چطور مسائل درسی فرزند را پیگیری کنند و از همه مهم‌تر آسیب‌های اجتماعی را نمی‌شناسند و از آن‌ها مطلع نیستند. همین بی‌اطلاعی از آسیب‌های اجتماعی می‌تواند زمینه گرفتار شدن فرزندشان در دام برخی مشکلات را فراهم کند.
رئیس اداره آموزش خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: به نظر می‌رسد که آموزش‌های نظام‌مند مانند آموزش خانواده، از سوی افرادی که در بدنه آموزش و پرورش هستند و درباره مسائل روز، توان علمی و آگاهی دارند، می‌تواند تا حد قابل توجهی به خانواده‌ها در امر تربیت فرزند کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار