خوش قدم: نتایج آزمون کشوری مدرسین آموزش خانواده تا دو هفته دیگر اعلام خواهد شد

تهران (پانا) - خوش قدم، رییس اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران در حاشیه برگزاری آزمون کشوری مدرسین خانواده از اعلام نتایج تا دو هفته دیگر و دعوت به مصاحبه پذیرفته شدگان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۵۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
خوش قدم: نتایج آزمون کشوری مدرسین آموزش خانواده تا دو هفته دیگر اعلام خواهد شد

سید صدرا خوش قدم رییس اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران در ارتباط با اهداف برگزاری آزمون جذب مدرس آموزش خانواده گفت: این آزمون جذب مدرسین آموزش خانواده است. هدف ما این است که با توجه به اینکه آسیب های اجتماعی در سطح جامعه بسیار زیاد است و متولی خاصی به صورت رسمی در این حوزه وجود ندارد، سعی کنیم از خانواده آموزش و پرورش حمایت کنیم.
وی افزود: سعی می کنیم از اولیا دانش آموزان حمایت های معنوی داشته باشیم. درواقع اگر نگرانی برای خانواده پیش بیاید قطعا این مساله به دانش آموز سرایت می کند و در نتیجه بازدهی تعلیم و تربیتی آموزش و پرورش در دانش آموز کاهش پیدا می کند. برای همین یکی از اهداف وزارت آموزش و پرورش حمایت از کانون خانواده است. به تبع اداره انجمن اولیا و مربیان هم خود را متولی حمایت از خانواده می داند.
خوش قدم در ارتباط با نحوه جذب مدرسین گفت: این مدرسین به وسیله آزمون جذب می شوند وبعد از اینکه توانستند 60 درصد از نمره علمی را کسب کنند، دعوت به مصاحبه می شوند و بعد از مراحل مصاحبه ما تعدادی ریزش داریم و تعدادی را می پذیریم که این ها آموزش می بینند. پس از آموزش، گواهی مدرس آموزش خانواده دریافت می کنند و توسط مدارس می توانند دعوت شوند و تا بتوانند مباحث آموزش خانواده را خدمت خانواده دانش آموزان ارایه دهند. این آزمون در سطح کشور برگزار می شود و در شهر تهران حدود 355 نفر شرکت کننده داریم که 255 نفر خانم و 95 نفر آقا شرکت کرده اند.
رییس اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران افزود: نتایج تا دو هفته دیگر اعلام خواهد شد و پس از اعلام نتایج قبول شدگان دعوت به مصاحبه می شوند. مدارسی که از مدرسین آموزش خانواده در سنوات قبل استفاده کرده اند و چندین جلسه برای اولیا صحبت کرده اند، بازخورد مثبتی از این طرح داشتند.
خوش قدم این طرح را واسطه ای برای آموزش خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: آموزش هایی که مورد نیاز خانواده است اعم از مسایل مرتبط با مدرسه، دانش آموز و خانواده وی و آسیب هایی که در جامعه وجود دارد و آنها را تهدید می کند در بر می گیرد. در واقع تلاش می شود دانش خانواده افزایش پیدا کند تا آسیب اجتماعی کمتر شود هرچند این آسیب ها صد در صد از بین نرود اما در کاهش آن بسیار موثراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار