در گفت‌وگو با پانا

غلامرضا محمدی: قهرمانی در انتخابی دوبنده تیم ملی را برای مسابقات جهانی تضمین نمی‌کند

کمیل قاسمی می‌خواست پس از باخت اول از تیم ملی خداحافظی کند

تهران (پانا) – سرمربی تیم ملی کشتی آزاد یک بار دیگر تأکید کرد موفقیت 5 آزادکار در مسابقات انتخابی تیم ملی، جایگاه آنها را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان تضمین نخواهد کرد و ترکیب نهایی تیم ملی پس از دو تورنمنت پیش‌رو اعلام می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۵۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
غلامرضا محمدی: قهرمانی در انتخابی دوبنده تیم ملی را برای مسابقات جهانی تضمین نمی‌کند

غلامرضا محمدی در گفت‎‌‌وگو با پانا، درباره رقابت‌های انتخابی تیم ملی که در پنج وزن برگزار شد، گفت: خوشبختانه رقابت‌های انتخابی در این پنج وزن به بهترین شکل برگزار شد و به خوبی وضع کشتی‌گیران در این اوزان مشخص شد. البته من قبل از برگزاری انتخابی هم گفته بودم که انتخابی پایان راه نیست و یک کشتی‌گیر با حضور در انتخابی نمی‌تواند خودش را ملی‌پوش صرف بدانند.

وی ادامه داد: در برخی اوزان وضع خیلی خوب بود و من هم از عملکرد ملی‌پوشان راضی هستم، اما در برخی اوزان دور از انتظار بودند که باید در جلسه‌ای که با اعضای کمیته فنی داریم این مسائل را بازگو کنیم. فعلاً داشته‌های کشتی آزاد ایران همین ورزشکاران است و باید برای مسابقات جهانی که گزینشی المپیک هم محسوب می‌شود، آنان را به بهترین شکل آماده کنیم تا بتوانیم نتایج قابل قبولی کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص عملکرد ملی‌پوشان اظهار کرد: رضا یزدانی در این انتخابی خیلی خوب کار کرد. او با وجود اینکه مصدوم و دو سال و نیم از میدان به دور بود، در این مدت با تلاش خودش تصمیم گرفت بهترین باشد و دیدید که در رقابت‌های قهرمانی آسیا هم موفق به کسب مدال شد و در انتخابی هم عملکرد خوبی داشت.

وی افزود: پرویز هادی با وجود مصدومیت شدیدی که قبل از انتخابی از ناحیه کمر برای او پیش آمده بود، توانست با تمام وجود روی تشک کشتی بجنگد. در وزن 86 کیلوگرم نیز، کامران قاسم‌پور عملکرد خوبی داشت، اگرچه او نتیجه را واگذار کرد، اما نباید یادمان برود که او مقابل حسن یزدانی قهرمان المپیک و جهان به میدان رفت و توانست با جسارت تمام سه امتیاز به دست آورد و به طور حتم در آینده یکی از کشتی‌گیران مدعی در این وزن خواهد بود. در دیگر اوزان هم نتایج به نسبت خوب بود و حالا باید روی برخی اوزان در کمیته فنی صحبت کنیم.

محمدی در خصوص برنامه تیم ملی عنوان کرد: ما دو تورنمنت یاشاردوغو و زیلکوفسکی را تا قبل از مسابقات جهانی پیش رو داریم و همین دو مسابقه باعث می‌شود تا کشتی‌گیران مورد محک جدی قرار بگیرند، همان‌طور که گفتم قهرمانی در انتخابی، دوبنده تیم ملی را برای مسابقات جهانی تضمین نمی‌کند، اما در نهایت امیدواریم که در رقابت‌های قهرمانی جهان بهترین‌ها روی تشک بروند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به اینکه با توجه به نتایج به‌دست‌آمده چقدر می‌توان به مسابقه جهانی امیدوار بود؟ خاطرنشان کرد: مسابقه جهانی گزینشی المپیک محسوب می‌شود و سطح خیلی بالایی دارد،بیشتر کشتی‌گیران تلاش می‌کنند تا در این مسابقه بهترین خود باشند و سهمیه المپیک را به دست بیاورند، بنابراین ما کار خیلی سختی در این مسابقه داریم و همه تلاش خودمان را به کار می‌گیریم تا بتوانیم بهترین باشیم.

وی در پایان به خداحافظی کمیل از دنیای کشتی اشاره کرد و گفت: به نظرم تلخ‌ترین اتفاق برای هر ورزشکار خداحافظی‌اش از دنیای ورزش قهرمانی است؛ اتفاقی که گریزناپذیر است و برای هر ورزشکاری بالاخره اتفاق می‌افتد. کمیل با توجه به دوری و مصدومیت‌هایی که داشت، در این مدت تمرین کرد و تمام تلاش خودش را انجام داد تا به دوبنده تیم ملی برسد اما این اتفاق نیفتاد. او قصد داشت پس از باختش مقابل محبی خداحافظی کند، اما به دلیل استقبال پرشور هواداران در انتخابی دوم مقابل پرویز هادی به میدان رفت و در نهایت خداحافظی کرد. او همیشه در کشتی و اخلاق حرف اول را زده است و امیدوارم همچنان شاهد موفقیت‌های او در دیگر عرصه کشتی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار