روند افزایشی غلظت آلاینده‌ها و دمای تهران

تهران (پانا) - مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به اینکه کیفیت هوای تهران در حال حاضر در شرایط سالم قرار دارد، گفت طی عصر امروز و فردا بر غلظت برخی آلاینده‌ها افزوده می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۴۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
روند افزایشی غلظت آلاینده‌ها و دمای تهران

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، حسین شهبازی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا برای بیشتر ساعات امروز (۸ تیر) جوی نسبتا آرام انتظار می‌رود، اظهار کرد: در برخی ساعات امروز وزش باد پیش‌بینی می‌شود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

وی ادامه داد:‌به تدریج در طول امروز با افزایش تابش نور خورشید و فراهم بودن سایر عوامل برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی بر غلظت آلاینده ازن بین ساعات ۱۴ الی ۱۸ عصر افزوده می‌شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه تصریح کرد: به تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی در اواخر وقت امروز و تداوم آن تا فردا (۹ تیر) به همراه ازدیاد تردد خودروها در سطح شهر، تجمع موقتی آلاینده‌ها طی برخی ساعات دور از انتظار نیست.

شهبازی با اشاره به اینکه بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا احتمال افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها به ویژه آلاینده ازن و ذرات معلق طی فردا وجود دارد، گفت: از این رو وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران طی فردا در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

به گفته وی همچنین دمای هوا در تهران تا روز آینده روند افزایشی دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۷۶ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۶۸ همچنان در شرایط سالم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار