امام جمعه شهر احمد آباد مستوفی: قوه قضاییه میبایست محل امن برای مظلومان باشد

اسلامشهر(پانا) - نماز جمعه شهر احمد آباد مستوفی با حضور رئیس دادگستری اسلامشهر و هیئت همراه ومردم ولایتمدار به امامت حجت الاسلام طبایی در مصلی منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۴۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه شهر احمد آباد مستوفی: قوه قضاییه میبایست محل امن برای مظلومان باشد

حجت الاسلام طبایی در سخنانی با گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، آیت الله شهید دکتر بهشتی و هفتاد و دو نفر از یاران باوفایش و هفته قوه قضاییه به تشریح زندگی امام صادق (ع) پرداخت و اظهار داشت: این امام همام در سن 63سالگی بدست منصور دوانیقی به شهادت رسید و سی و هشت سال دوران امامت ایشان بودو از ویژگیهای سیاسی دوران امام، انتقال حکومت بنی امیه به بنی عباس بود.

او افزود: دوران امامت امامان باقر و صادق (علیهم السلام) یک نهضت علمی و اسلام ناب محمدی(ص) بودو دانشگاه امام صادق (ع) بین چهار هزار تا هشت هزار شاگرد از مذاهب مختلف و همه اقصی نقاط جهان داشت و در این دوران شاگردانی از جمله جابر بن حیان با دویست جلد کتاب و هشام بن حکم با سی و یک جلد کتاب پرورش یافتند و تمامی کوفه 900شاگرد از احادیث امام باقر (ع) و امام صادق (ع) روایت میکردند و شاگردان ایشان به تمام جهان اسلام آن روز میرفتند و علوم مختلف را تدریس میکردند.

او بیان داشت: امام صادق (ع) بین علم و اخلاق پیوند زده و علم بدون معنویت را خطرناک دانست و تسلیم زورگویان نشد و از هیچ کس کمک نگرفت و لیکن همه از سفره علمی امام همام بهره بردند.

امام جمعه شهر احمدآباد در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به شخصیت شهید بهشتی اذعان داشت: امام راحل از مظلومیت ایشان متاثر بودو استکبار جهانی هم به قدرت او پی بردندکه تبیلیغات دوغین وسیعی را در آن زمان راه انداختند، لیکن شهادت شهید بهشتی حقانیت اورا به اثبات رساند.

حجت الاسلام در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و خشنودی از افتتاح دفتر شورای حل اختلاف در شهر احمد آباد مستوفی و تقدیر از زحمات ریس دادگستری اسلامشهر خاطر نشان کرد: پیرو منویات امام راحل و رهبری قوه قضاییه باید در تمامی موارد اقتصادی، سیاسی، اداری و دفاع از نوامیس مردم وبرخوردبا هنجار شکنان واختلاس گران، رشوه خواران و.. قاطعانه برخورد کرده و محل امن برای مظلومان باشد.

او گفت: از زمان حضور حجت الاسلام رئیسی تحولات خوبی در قوه قضاییه انجام شده، اما هنوز جای کار بسیار است که از آن جمله مسئله حقوق های نجومی است که چهارصد هزار تومان به حقوق یک کارگر اضافه میشود اما در دیگران به ده میلیون تومان میرسد.

امام جمعه شهر احمد آباد مستوفی اظهار داشت: اختلاس گران نظام اقتصادی و بیت المال بازداشت میشوند، محاکمه و به زندان میروند اما همچنان دانه درشت‌ها در صحنه حضور دارند و صرفا" برخوردها در بعضی موارد به ممنوع الخروج شدن خلاصه میشود و باید کلام امام علی (ع) را در رابطه با بیت المال نصب العین خود قرار دهیم که فرمودند،اگر برداشت‌های شما از بیت المال مهریه زنان شده باشد برمیگردانم.

حجت الاسلام طبایی بر حمایت همه جانبه قوه قضاییه از نیروی انتظامی در تمامی موارد و علی الخصوص جریانات اخیر تاکید کرد و اقتدار همیشگی نیروی انتظامی را ضروری دانست.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار