رئیس دادگستری اسلامشهر خواستار شد: بسیج دستگاه‌های مرتبط برای افزایش آگاهی حقوق شهروندان

اسلامشهر(پانا) - رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر به مناسبت هفته قوه قضاییه در بین دو خطبه نماز جمعه شهر احمد آباد سخنرانی کرد.

کد مطلب: ۹۲۴۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دادگستری اسلامشهر خواستار شد: بسیج دستگاه‌های مرتبط برای افزایش آگاهی حقوق شهروندان

کمیلی مقدم در سخنانی با گرامیداشت شهادت امام جعفر صادق (ع)و هفته قوه قضاییه به بررسی وظایف این قوه از دیدگاه قانون اساسی پرداخت و اظهار داشت: طبق اصل 156 قانون اساسی رسیدگی و صدور حکم در مورد تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومات و اخذ تصمیم و اقدام لازم همراه با ارزیابی عملکرد بر عهده قوه قضاییه است.

او افزود: حوزه قضایی شهرستان اسلامشهر، شهر احمد آباد مستوفی، شهرک واوان و بخشهای حسن آباد و رضی آباد را در برمیگیرد ودر سال نود وهفت 30000پرونده در محاکم عمومی و انقلاب و خانواده، 37000پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب و 22000پرونده در شوراهای حل اختلاف داشتیم و البته در بخش پرونده های خانوادگی با کاهش خوبی روبه رو بودیم.

او خطاب به نماز گزاران توصیه نمود:مباحث کیفری با عنوان مجرمانه افزایش قابل توجهی دارد و مهمترین دلیل ارتکاب جرایم، بدون توجه وارد شدن و عدم شناخت قوانین است که در این زمینه میطلبد، اساتید دانشگاه، صاحبان تریبون،صدا وسیما و قوه قضاییه نسبت به افزایش آگاهی مردم با حقوق خود اقدام کنند.

رییس دادگستری اسلامشهر بیان داشت: در شهر احمد آباد مستوفی ما شاهد عقد قرارداد در زمین خرید و فروش املاک، اجاره اراضی بدون تنظیم سندبا وجودمعارض و پیش فروش یک ساختمان به بیست نفر هستیم و در اینجا قوه قضاییه در طرحی جدید به مسئولین اراضی و اموال غیر منقول صریحا دستور داده که اسناد باید در تمامی مواردحتما در دفاتر ثبت اسناد تنظیم گردد.

کمیلی مقدم خاطر نشان کرد: اکنون اختلافات تا بیست میلیون تومان درشورای حل اختلاف مطرح و رسیدگی میشود و در این رابطه از سیستم تمام الکترونیکی قوه قضاییه ثنا گفت که در سال نود وهفت 124737 پرونده در اسلامشهر به صورت تمام الکترونیکی و بدون حضور مامور در ابلاغ حکم در درب منزل رسیدگی شد.

او تصریح کرد: با تاکیدات رهبری درزمینه ارشاد و معاضدت مردم در دادگستری، واحد معاضدت و ارشاد دادگستری اسلامشهر با حضور وکلای آشنا به قوانین در زمینه قوانین قضایی به 36301مورد از شهروندان کمک کردند.

رییس دادگستری اسلامشهر گفت : مادر قوه قضاییه درصددایجاد فضای امنیت برای سرمایه گذاری و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها در سال رونق تولید هستیم و در کنار این حفظ حقوق عمومی، توجه به محیط زیست و بهداشت و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی رادر نظر داریم.

کمیلی مقدم تاکید کرد: دغدغه عمومی ما در حوزه قضایی، مبارزه با مفاسد اداری، اقتصادی،جلوگیری از دست درازی به بیت المال است و پیام روشن ما به مسئولین بیت المال روشن است که در تمامی موارد حمایت را سرلوحه کارهای خود داریم ولیکن کوچک ترین بی قانونی را برنمی تابیم.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار