جرم 57 درصد زندانیان مواد مخدر است

یزد (پانا) - مدیرکل زندان ها و اقدام های تامینی یزد گفت: مواد مخدر، سرقت و مسائل مالی به ترتیب سه جرم اصلی زندانی شدن حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر در زندان های استان است که اغلب آنها غیربومی هستند.

کد مطلب: ۹۲۴۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
جرم 57 درصد زندانیان مواد مخدر است

رضا ذوالفعلی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: این افراد در حال حاضر ۲ زندان در مرکز استان، یک زندان در اردکان، ۲ بازداشتگاه در شهرستان های خاتم و ابرکوه و یک کانون اصلاح و تربیت در مرکز استان زیر پوشش هستند .

ذوالفعلی نژاد در ادامه گفت: ۹۶ درصد زندانیان مرد و جرم ۵۷ درصد آنها مواد مخدر است، همچنین ۷۵ درصد مددجویان کم سواد و بی ‎ سواد هستند که برای رفع این معضل کلاس های سواد آموزی با همکاری آموزش و پرورش برگزار می شود .

وی اظهار کرد: هم اکنون ۱۲۳ مددجو در کلاس های نهضت سوادآموزی، ۲۲۹ نفر در مقاطع متوسطه اول و دوم و ۳۲ نفر نیز دانشجوی علمی و کاربردی رشته حقوق هستند که تاکنون چهار نفر آنها فارغ التحصیل شده ‎ اند .

ذوالفعلی نژاد یکی از اقدام های اصلاحی و تربیتی در زندان ‎ ها را برگزاری دوره های حرفه ‎ آموزی و اشتغال ذکر کرد و بیان داشت: تاکنون حدود 4 هزار و ۵۰۰ مددجو در ۷۰ رشته مهارتی آموزش دیده ‎ اند که ۷۰ درصد آنها در آزمون پایانی موفق به اخذ گواهی نامه شده اند .

به گفته وی هم اکنون یک هزار و ۵۶۰ مددجو مشغول به کار هستند که یک هزار و ۲۸ نفر آنها در مشاغل غیر مولد و ۵۳۲ نفر در شغل ‎ های مولد فعالیت دارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار