استرالیا و اندونزی نامزد میزبانی از جام جهانی شدند

تهران (پانا) – دو کشور استرالیا و اندونزی آمادگی خود را برای میزبانی مشترک از جام جهانی 2034 اعلام کردند.

کد مطلب: ۹۲۴۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
استرالیا و اندونزی نامزد میزبانی از جام جهانی شدند

در حالی که 15 سال به برگزاری جام جهانی 2034 مانده است، کشورها رقابت خود برای میزبانی از این دوره رقابت‌ها را آغاز کرده‌اند.

فدراسیون فوتبال استرالیا با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این کشور همراه با اندونزی تصمیم گرفته است برای میزبانی از جام جهانی 2034 اعلام کاندیداتوری کند.

میزبانی جام جهانی 2022 با قطر است و چندی پیش فیفا اعلام کرد که میزبانی جام جهانی 2026 هم به صورت مشترک به آمریکا، کانادا و مکزیک رسیده است. برای جام جهانی 2030 هم تاکنون 11 پیشنهاد میزبانی به فیفا رسیده است.

کشورهای مراکش، الجزایر و تونس از قاره آفریقا، کشورهای اوروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه و شیلی از قاره آمریکای جنوبی و کشورهای رومانی، یونان، بلغارستان و صربستان از قاره اروپا به صورت مشترک سه نامزد میزبانی از جام جهانی 2030 هستند. کشورهای چین، کامرون، مصر، انگلیس، اسکاتلند و ولز هم به صورت تک کشور نامزد میزبانی از جام جهانی 2030 شدند. ضمن اینکه کشورهای ایرلند شمالی و جنوبی از یکسو و کشورهای اسپانیا و پرتغال از سمت دیگر نامزد میزبانی مشترک شده‌اند.

اما برای جام جهانی 2034، تا به این لحظه 7 درخواست در فیفا ثبت شده است که در بین این درخواست‌ها یک پیشنهاد مشترک میزبانی بین 10 کشور وجود دارد. کشورهای آسیایی برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام به صورت مشترک نامزد میزبانی این دوره هستند.

دو پیشنهاد میزبانی مشترک دو کشوره هم به فیفا رسیده است. ابتدا استرالیا و نیوزیلند پیشنهاد میزبانی مشترک دادند و سپس استرالیا و اندونزی نامزد شدند. اما 4 پیشنهاد میزبانی تک کشورها هم به فیفا رسیده است. کشورهای چین، زیمباوه، مصر و نیجریه پیشنهاد خود را برای میزبانی از جام جهانی 2034 به فیفا دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار